نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر:

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر:

هدف جشنواره موج فرهنگ سازی برای مقابله ی خودجوش و آگاهانه با انیمیشن های ضد ارزش است

زکیه امیر پور؛ هدف اصلی دومین جشنواره پویانمایی موج را ایجاد زمینه ی روشنگری خانواده ها و مسوولین فرهنگی و همچنین فرهنگ سازی برای مقابله ی خودجوش و آگاهانه با انیمیشن های ضد ارزش از طریق معرفی انیمیشن های بومی، ملی و ارزشمند کانون دانست.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه مبارکه فجر استان بوشهر ضمن گرامیداشت این ایام مبارک در آیین معرفی و تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره پویانمایی موج گفت: یکی از نقاط مطلوب جشنواره موج این بود که کودکان و نوجوانان با آشنایی کامل بر خواسته ها و لطایف خاص دوران کودکی؛ خود برای پویانمایی و انیمیشن هایی تولید کردند که برای آنها لذتی دیگر و تاثیر بیشتری داشت.
وی در تشریح اهمیت هنر پویانمایی نیز گفت: هنر پویانمایی یکی از ساختارهای جذاب سینمایی است که علاوه بر کودکان و نوجوانان، بزرگترها را نیز جذب خود می کند. بدون تردید این قالب رسانه ای می تواند نقش بسیار زیادی در شکل گیری شخصیت کودکان ایفا نماید. 
مدیر کانون استان بوشهر افزود: امروزه کشورهای غربی با دریافت این واقعیت هزینه های زیادی را صرف تولید فیلم های پویانمایی می کنند. فیلم هایی که در کنار جذابیت های آن دارای پیام های بسیار مخرّبی برای مخاطبین خود است. این کشورها با درک قدرت تاثیر‌گذاری این هنر بر روی مخاطبان خود در کشورهای جهان سوم و بخصوص اسلامی بخشی از برنامه تهاجم فرهنگی خود را به پویانمایی اختصاص داده‌اند.
امیر پور تصریح کرد: ابرقدرتها با بهره گیری از این تکنولوژی به عنوان یکی از ابزارهای موثر جنگ نرم، مقاصد استعماری خود را دنبال می کنند، البته خوشبختانه متولیان فرهنگی کشور با درک این مسئله در حال تولید آثار فاخر پویانمایی و بازی های رایانه ای می باشند که می تواند توطئه شوم ابر قدرت ها را تضعیف و خنثی کند.
وی بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با درک این موضوع برای دومین سال پیاپی جشنواره پویانمایی «موج» را برگزار می کند. برخلاف تصور برخی از دوستان هدف کانون در پرداختن به این مسئله تولید انیماتورهای حرفه‌ای نیست، بلکه هدف ما تشویق بچه‌ها به تفکر بیشتر و نگاه عمیق‌تر به دنیای پیرامون خود و همچنین ارتقاء سطح توان هنری، پرورش خلاقیت و شناسایی استعدادهای آنان و هدایت و تشویق این عزیزان برای قرار گرفتن در مسیر درست است.
مدیر کانون استان بوشهر گفت: امسال نیز به حمدالله در کنار حمایت های معنوی جناب آقای عبدالرحمن برزگر مدیریت محترم موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان لیان بوشهر، شاهد رویکرد فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر به این مسئله و مشارکت در برگزاری جشنواره بودیم که جا دارد از زحمات برادر بزرگوارمان، جناب آقای قاسم حیدری معاونت محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر و همچنین معاون محترم ایشان جناب آقای سید احمد رضا فرهی و کانون تبلیغات و گرافیک نی لبک  تشکر نماییم.
در کنار همه این تلاش ها زحمات بی شائبه و ارزشمند همکار محترم جناب آقای محمد علی یزدان شناس کارشناس هنری استان و اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری استان و نیروهای پرتوان ستادی بر کسی پوشیده نیست که صمیمانه از این عزیزان تشکر می کنم.
امیر پور در پایان با ذکر دعایی از صحیفه سجادیه از خداوند متعال خواستار زیور تقوا و بصیرت برای فرزندان کشور شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد