نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

تاریخ انیمیشن ایران با انیمیشن کانون تعریف می شود

سروش دیانتی' انیماتور برجسته کشور:

تاریخ انیمیشن ایران با انیمیشن کانون تعریف می شود

به گفته انیماتور برجسته کشور، کانون همیشه از مهم ترین ارگان های تولید انیمیشن کیفی در کشور بوده و بخش مهمی از تاریخ انیمیشن ایران، با انیمیشن های کانون تعریف می شود.

سروش دیانتی از انیماتور های برجسته کشور در مصاحبه با روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بوشهر ضمن تاکید بر نقش سازنده کانون در عرصه پویانمایی کشور تصریح کرد:کانون همیشه جریان ساز بوده نه جریان پذیر؛ تولیدات مستقل کانون همیشه، با وجود تمام مشکلاتی که در یک ارگان دولتی ممکن است وجود داشته باشد، آثاری با کیفیت و در خور توجه بوده اند که این بسیار ارزشمند است.
مدرس کارگاه پویانمایی جشنواره «موج» در بوشهر وضعیت کمی هنر پویانمایی در کشور را خوب و کیفی آن را بغرنج دانست و بیان کرد: خدا را شکر امروزه بواسطه ی حضور غول سیری ناپذیری به نام باکس پخش تلویزیون، و تاکید مسئولان بر هرچه بیشتر پخش کردن تولیدات داخلی بجای آثار خارجی، در کشور وضعیت خوبی داریم و آمار، نشان دهنده ی تولیدات بسیار بسیار زیاد انیمیشن در نقاط مختلف کشور است. اما نکته ی مهم، بررسی وضعیت کیفی آثار است که متاسفانه در وضعیت بسیار بغرنجی بسر می برد.
وی تاکید کرد: شما با یک تحقیق میدانی ساده متوجه خواهید شد که مخاطب هم دیگر از این عدم کیفیت آثار تولیدی جانش به لب رسیده و این باعث بدنام شدن انیمیشن ایران، در میان اولین طیف مخاطبانش که همان مردم کشور خودش است شده و این بسیار خطرناک است! البته در این میان واقعا از حق نباید گذشت که بوده اند تک و توک آثار با کیفیتی که شاید ذره ای آبرو برای انیمیشن ایران خریده اند (مانند همین مجموعه ی "شکرستان" یا "حیات وحش") اما این کافی نیست. باعث خوشحالی است که مسئولین هم متوجه این خطر شده اند و خبر هایی بگوش می رسد که ظاهرا درباره ی کیفیت آثار سخت گیری بیشتری می کنند. امیدوارم این تلاش ها دلسوزانه باشد و بتوانیم (در دراز مدت) آبروی از دست رفته ی انیمیشن ایران را بازبخریم.
 ایشان در پایان آینده هنر پویانمایی را وابسته به آینده تکنولوژی دانست و یاد آور شد: از آنجایی که امروزه انیمیشن پیوند نزدیکی با تکنولوژی برقرار کرده، فکر می کنم آینده ی آن را باید در آینده ی تکنولوژی جستجو کنیم. واقعا نمی دانم تکنولوژی ما را به کجا خواهد برد و چه چیز هایی را به ما ارائه خواهد داد که ما الان تصورش را نمی توانیم بکنیم، اما معتقدم که روند تصاعدی رشد تکنولوژی، عالم انیمیشن را با جهش های بزرگی روبرو خواهد کرد.
لازم به ذکر است؛ در حاشیه برگزاری دومین جشنواره پویانمایی «موج» در بوشهر با حضور سروش دیانتی و اعضا و مربیان فعال مراکز فرهنگی هنری این استان به مدت 3 روز کارگاه آموزش پویانمایی در حال برگزاری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد