نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

برنامه های دومین جشنواره پویانمایی تشریح شد

در گردهمایی مربیان هنری مراکز فرهنگی هنری کانون استان بوشهر مطرح شد: 

دومین جشنواره پویانمایی موج فعالیت اصلی کانون استان در دهه فجر۹۰ 

هم زمان با آغاز سی و سومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، سینما کانون بوشهر با اکران ده‌ها اثر منتخب پویانمایی میزبان صد‌ها کودک و نوجوان بوشهری خواهد بود. 

 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ زکیه امیر‌پور مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه مبارکه فجر استان بوشهر در حاشیه برگزاری گردهمایی مربیان هنری کانون ضمن بیان این مطلب افزود: با همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان، واحد آفرینش‌های هنری استان و مربیان هنری مراکز فرهنگی هنری کانون در کلیه شهرستان‌های استان، هم زمان با آغاز دهه مبارکه فجر دومین جشنواره پویانمایی موج در بوشهر برگزار خواهد شد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در حوزه پویانمایی افزود: فعالیت پویانمایی یکی از قالب‌های موثر تربیتی است که در بین بچه‌ها از مقبولیت فراوانی برخوردار است.
امیرپور در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره نیز بیان داشت: هدف کانون از برگزاری این جشنواره تشویق بچه‌ها به تفکر بیشتر و نگاه عمیق‌ به دنیای اطراف خود و همچنین ارتقاء سطح توان هنری، پرورش خلاقیت و شناسایی استعدادهای آنان و هدایت و تشویق این عزیزان برای قرار گرفتن در مسیر درست است.
در ادامه سید احمد رضا فرهی معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین مربیان کانون بیان کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برای نخستین بار با نگاهی بلند مدت به مسئله آموزش نسل جدید و اعتقاد بر نقش مهم و موثر کار فرهنگی در کاهش جرم در جامعه با کانون مشارکت خواهد داشت.
عبدالرحمن برزگر مدیر موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان لیان بوشهر نیز گفت: از ابتدای اعلام رسمی فراخوان جشنواره تاکنون سعی کردیم به این برنامه به عنوان یک اتفاق ویژه که در تعامل چند دستگاه با یکدیگر ایجاد شده نگاه کنیم.
برزگر با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه طراحی پوستر، تندیس، کتاب ویژه جشنواره و... خواستار توجه مربیان کانون به سطح و کیفیت بالای جشنواره شد.
در ادامه این نشست محمدعلی یزدان‌شناس کار‌شناس هنری استان و دبیر جشنواره پویانمایی موج به تشریح برنامه‌های دومین جشنواره پویانمایی موج در استان پرداخت.
وی بیان کرد: با موافقت مدیر آفرینشهای هنری و تئا‌تر کانون هم زمان با برگزاری این جشنواره در بوشهر آثار منتخب بخش ایران و بین الملل جشنواره قاصدک نیز اکران خواهد شد.
کار‌شناس هنری کانون افزود: با توکل بر خدای متعال در دومین جشنواره استانی پویانمایی موج که از دهم تا بیستم بهمن ماه سال جاری در سینما کانون بوشهر و هم زمان در سایر مراکز استان برگزار خواهد شد، علاوه بر اکران آثار در بخش مسابقه شاهد اکران آثار ایران و بین الملل برای علاقمندان و دوستداران این هنر ارزشمند خواهیم بود.
همچنین در ایام برگزاری جشنواره ورک شاپ‌هایی جهت جذب و آشنا ساختن علاقمندان به هنر پویانمایی با حضور اساتیدی برای مربیان، اعضاء و علاقمندان آزاد برگزار خواهد شد. «کارگاه تجربه» عنوانی است که با قراردادن استند پویانمایی و رایانه، کودکان و نوجوانان و علاقمندان این هنر جهت تجربه و آشنایی با چند شیوه از پویانمایی «استپ موشن و کات‌اوت» طعم ساخت یک پویانمایی (انیمیشن) ساده را خواهند چشید.
دبیر جشنواره موج افزود: ویژه نامه، کتاب مخصوص جشنواره، ساخت عروسک پارچه‌ای نیمه تمام جشنواره از جمله کارهایی است که در مراسم اختتامیه به صورت یک بسته فرهنگی به عنوان یادبود در اختیار عموم شرکت کنندگان و مدعوین قرار خواهد گرفت.
آثار راه یافته به مسابقه در سه مقطع اعضاء، مربیان و آزاد مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. ایده یا فیلم نامه، تصویربرداری، نقش آفرینی، پویانمایی، صداگذاری، موسیقی و فضاسازی مواردی هستند که در هر مقطع به بهترین آن لوح تقدیر و جایزه اهدا خواهد شد.
همچنین در ‌‌نهایت به بهترین اثر در هر مقطع تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه ویژه تعلق خواهد گرفت.
یزدان‌شناس در پایان تصریح کرد: وجیه الله فرد مقدم از کارگردانان با سابقه پویانمایی کشور، جواد رمضانی کارگردان موفق پویانمایی هم استانی و ایشان کار داوری این جشنواره را بر عهده خواهند داشت.
مراسم اختتامیه جشنواره صبح روز پنجشنبه 20 بهمن ماه سال جاری رأس ساعت 10 در محل سینما کانون برگزار خواهد شد. 
گردهمایی مربیان هنری مراکز فرهنگی هنری کانون استان بوشهر
21 آذر ماه 90
گردهمایی مربیان هنری مراکز فرهنگی هنری کانون استان بوشهر
21 آذر ماه 90
گردهمایی مربیان هنری مراکز فرهنگی هنری کانون استان بوشهر
21 آذر ماه 90
گردهمایی مربیان هنری مراکز فرهنگی هنری کانون استان بوشهر
21 آذر ماه 90
نظرات 2 + ارسال نظر
باران دوشنبه 21 آذر 1390 ساعت 12:09

با سلام/این بار صمیمانه برایتان آرزوی سعادت وسربلندی را خوستارم

ممنونم باران عزیز...
برای شما هم موفقیتهای بزرگ را از خداوند رحمان آرزو می کنم

جواد پنج‌شنبه 1 دی 1390 ساعت 14:17

سلام اگه میشه بنویسید که جایزه جشنواره چیه . با تشکر فراوان

سلام
چشم .. حتماً اعلام می کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد