نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

فعالیت فیلم‌سازی را در مراکز گسترش می‌دهیم

فعالیت فیلم‌سازی را در مراکز گسترش می‌دهیم 

زمینه‌های ساخت فیلم‌های انیمیشین و فیلم‌سازی باید در تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم شود. 

 

به گزارش روابط عمومی کانون، سید صادق رضایی مدیرعامل کانون در این زمینه تاکید کرد که مدیران کانون باید نسبت به گسترش این فعالیت تاثیر گذار در تمامی مراکز کانون به عنوان یک فعالیت انفرادی یا جمعی و گروهی اقدام کنند.
وی در قزوین و در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: این فعالیت چون در نهایت به تولید یک اثر می‌انجامد بسیار تاثیرگذار است و بچه‌ها از آن استقبال می‌کنند در عین حال بچه‌ها می‌توانند هم در مراکز کانون و هم در خانه‌های خود اقدام به فیلم‌سازی کنند.
رضایی که در حاشیه‌ی برگزاری ششمین جشنواره ملی و اولین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان سخن می‌گفت این جشنواره را نماد و نشانه‌ای از فعالیت‌های فیلم‌سازی بیش از 800 مرکز کانون در سراسر کشور دانست و بر تقویت این فعالیت در کانون تاکید کرد.
وی به خبرنگاران گفت که در این جشنواره 680 فیلم شامل 460 اثر از کودکان ونوجوانان ایرانی و 220 اثر کودکان و نوجوانان خارجی از 26 کشور جهان شرکت داده شده بود.
مدیر عامل کانون در ادامه به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در این جشنواره پرداخت و یادآور شد که کانون قصد دارد همه‌ی فعالیت‌های خود را با محوریت کتاب انجام دهد و در همین جشنواره نیز کتابی با عنوان فیلم‌سازی آسان رونمایی می‌شود و باید تمامی جشنواره‌های کانون به فکر انتشار کتاب‌های ویژه‌ای باشند که در پرونده‌ی این رویدادها ماندگار شود.
رضایی در این بخش به تولید فیلم‌های حرفه‌ای توسط کانون نیز اشاره  کرد و پس از توضیحاتی که محمد رضا کریمی صارمی دبیر جشنواره در زمینه‌ی تولید کتاب فیلم در کانون ارایه کرد افزود: در سال گذشته برای ساخت 45 عنوان فیلم انیمیشن با افراد و سازمان‌های فعال در این عرصه قرارداد بستیم که اکنون بیش از 30 تا 35 عنوان از این فیلم‌ها آماده شده است و این رشدی چندین برابری را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.
وی همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار در زمینه برنامه‌های کانون در آستانه‌ی ماه محرم به ویژه سوگواره ملی عاشورایی قزوین گفت: عزاداری محرم کاملا مردمی است و مراکز کانون نیز به صورت خودجوش و بدون ارایه‌ی حتی یک بخشنامه از مرکز به این مهم اقدام می‌کنند و در زمینه سوگواره نیز به نظر من می‌توان این برنامه را به صورت بین‌المللی برگزار کرد.
مدیرعامل کانون یادآور شد که تعدادی از کشورهای جهان در این زمینه مشتاقند که در سوگواره‌ی عاشورایی شرکت کنند و قزوین از این قابلیت برخوردار است و در صورت برنامه‌ریزی برگزار کنندگان از این مساله حمایت خواهیم کرد و بخش بین‌الملل کانون به ویژه از طریق فضاهای مجازی امکان هماهنگی‌های لازم را فراهم می‌کند.
 بخش پایانی سخنان سید صادق رضایی به ارایه آمارهایی از مراکز و تعداد اعضا و فعالیت‌های کانون سراسر کشور اختصاص داشت و او در این زمینه گفت که بیش از 850 مرکز کانون در سراسر کشور امکان حضور حدود 12 درصد از کودکان به صورت مستقیم عضو مراکز کانون هستند اما حدود 12 میلیون نفر برنامه (تعداد اعضا ضرب در تعداد فعالیت‌ها) از برنامه‌های کانون استفاده کرده‌اند.
به گفته‌ی وی کانون در صدد است در هریک از شهرهای کشور مطابق با برنامه‌های دولت دست کم یک مرکز فرهنگی، هنری دایر کند و هر استان نیز باید دارای یک کتابخانه پستی باشد.
مدیرعامل کانون در پایان تاکید کرد که تعداد کتابخانه‌های کانون باید بین 1500 تا 1600 مرکز باشد در عین حال قرار است تا پایان برنامه‌ی پنجم توسعه 150 کتابخانه‌ی سیار روستایی نیز به شمار مراکز کانون اضافه شود.
ششمین جشنواره ملی و اولین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان طی روزهای اول تا سوم آذر در قزوین برگزارشد.    
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد