نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

از برگزیدگان مسابقه نقاشی و صنایع دستی دریایی در بوشهر تقدیر شد

با حضور ریاست موسسه ملی اقیانوس شناسی کشور در بوشهر برگزار شد:
تقدیر از برگزیدگان مسابقه نقاشی و صنایع دستی دریایی در بوشهر

با حضور دکتر وحید چگینی رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی کشور و تنی چند از مسوولین و مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر از برگزیدگان ششمین دوره آموزشی صنایع دستی دریایی و برگزیدگان نخستین مسابقه مرکز ملی اقیانوس شناسی تقدیر شد.


به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در ابتدای این مراسم که در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بوشهر برگزار شد؛ در بخش کارگاه صنایع دستی دریایی 3 گروه و در بخش مسابقه نقاشی اقیانوس شناسی 9 کودک و نوجوان به عنوان برگزیده معرفی و از آنان تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم دکتر وحید چگینی رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی کشور ضمن تشکر از حمایت کانون و مسوولین استان بوشهر از برنامه های این موسسه گفت: از 8 الی 22 آبان ماه  تعداد 20 نفر از مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون به اتفاق جمعی از بانوان هنرمند بوشهری در ششمین دوره آموزش صنایع دستی دریایی شرکت کردند.

وی این کارگاه را دومین کارگاه در استان بوشهر نامید و افزود: سال گذشته با همکاری صنایع دستی استان بوشهر، اولین دوره و امسال نیز با همکاری کانون پرورش فکری دومین دوره با موفقیت در بوشهر برگزار شد.

دکتر چگینی اقیانوس و دریا را یک منبع بسیار خوب برای توسعه اقتصادی کشور دانست و افزود: مسوولین کشور از مقوله دریا به عنوان یک منبع بسیار خوب در توسعه اقتصادی کشور که می تواند به راحتی جایگزین نفت و گاز شود؛ غافل شده اند که این امر نیازمند فرهنگ سازی و کار کارشناسی بیشتری است.

رئیس موسسه اقیانوس شناسی کشور قشر کودک و نوجوان را بهترین سنین برای فرهنگ سازی دانست و گفت: بر همین اساس موسسه اقیانوس شناسی با مشارکت دستگاه هایی مانند کانون، مسابقات نقاشی اقیانوس شناسی را برگزار کرد و همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته برنامه ریزی آموزشی با این موضوع در آموزش و پرورش و گروه علوم و فنون دریایی وزارت علوم ارائه گردید که امیدواریم شاهد تغییر نگرش مردم به دریا باشیم.

دکتر چگینی یکی از اهداف اصلی تاسیس این موسسه را پژوهش های دریایی و اقیانوسی در همه شاخه های اقیانوس شناسی دانست و افزود: این موسسه با هدف کمک به ارگان های دریایی و توسعه فعالیت های پژوهش دریایی و کمک به دانشگاه های دریایی کشور ایجاد شده که در همین راستا به مرجع ملی اقیانوس شناسی در کشور و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی ارتقاء یافته است.

وی در پایان به راه اندازی 18 ایستگاه تحقیقاتی این موسسه در کشور، تشکیل ناوگان ملی تحقیقات دریایی، تاسیس آزمایشگاه ملی اقیانوس شناسی، تاسیس موزه ملی دریایی ، ایجاد پایگاه دائمی جمهوری اسلامی ایران در جنوبگان (قطب جنوب) ، توسعه مرکز ملی پیش بینی و هشدار مخاطرات دریایی و ... به عنوان مهمترین برنامه های در دست اقدام این موسسه نام برد و بیان داشت: در همین راستا و به منظور پاسخ گویی به نیازهای دریایی استان در آینده نزدیک شناور تحقیقاتی این موسسه در بوشهر به آب انداخته خواهد شد.

زهرا عرفان مدیر کل امور بانوان استانداری بوشهر نیز ضمن تشکر از همکاری خوب کانون با موسسه اقیانوس شناسی گفت: کودکان و دریا و صنایع دستی دریایی واژه هایی هستند که دارای ژفای فراوانی می باشند؛ لازم است زمینه هایی برای شناخت بیشتر کودکان و نوجوانان با دریا ، اقیانوس و منابع عظیم دریایی ایجاد شود.

وی صنایع دستی ایران را دارای بعد ملی و جهانی دانست و بیان داشت: شایسته است هنرهای دستی و به ویژه صنایع دستی دریایی که امروز شاهد کارگاه آموزشی آن در کانون هستیم، مورد توجه بیشتر قرار گرفته، به عنوان یک فرصت شغلی برای بانوان تبدیل شود.

مشاور استاندار بوشهر در امور بانوان در پایان سخنان خود خواستار توسعه این فعالیت در سراسر استان شد.

در ادامه این مراسم زکیه امیرپور مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره در کانون گفت: امیدواریم با برگزاری این دوره در کانون و همچنین آموزش مربیان شاهد استفاده بیش از پیش کودکان و نوجوانان استان که مخاطبان اصلی ما می باشند، از نعمت دریا باشیم.

امیرپور ضمن تشکر از واحد هنری استان بیان کرد: طی سال گذشته تا کنون آقای یزدان شناس کارشناس هنری کانون و واحد هنری استان، در تعامل با موسسه اقیانوس شناسی خدمات ارزنده ای برای مخاطبان کانون ارائه دادند. 

مدیر کانون پرورش فکری استان بوشهر در پایان افزود: در نخستین فراخوان ارائه شده توسط کانون، بیش از 158 اثر نقاشی با موضوع «کودکان و دریا» به واحد هنری کانون ارسال گردید که این آثار در سه گروه سنی 5 تا 8 سال ، 9 تا 12 سال و 13 تا 17 سال دسته بندی شد و پس از سه مرحله داوری توسط واحد هنری، تعداد 30 اثر موفق به راه یابی به بخش نهایی مسابقه و از این تعداد 9 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش از گروه سنی 5 تا 8  سال، سما جوکار 5 ساله از مرکز یک بندر بوشهر ، پوریا عباسی 7 ساله و هدیه خلیفه ای 6 ساله از مرکز دیلم و از گروه سنی 9 تا 12 سال آیدا میرزایی 9 ساله و آرتیمیس سیروسی 10 ساله از مرکز یک بندر بوشهر و رقیه علی نژاد 11 ساله از مرکز خورموج  و از گروه سنی 13 تا 17 سال فاطمه الماس زاده 17 ساله، فاطمه شفیقی  17 ساله و سکینه قوسی « عضو ناشنوا»  17 ساله  از مرکز بندر دیلم به عنوان برگزیدگان مسابقه نقاشی معرفی و تقدیر شد.

همچنین در بخش کارگاه صنایع دستی دریایی از 3 گروه برگزیده تقدیر بعمل آمد.

در پایان این مراسم نمایشگاهی از آثار منتخب بخش نقاشی و صنایع دستی دریایی برپا شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد