نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

دومین جشنواره پویانمایی موج به طور رسمی کار خود را آغاز کرد

امضای تفاهم نامه همکاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دادگستری استان بوشهر

پیش از ظهر امروز با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر تفاهم نامه همکاری بین این دو دستگاه امضا شد.

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر بر اساس این تفاهم نامه دادگستری استان بوشهر در برگزاری دومین جشنواره استانی پویانمایی «موج» با کانون همکاری خواهد داشت.

 قاسم حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر در خصوص اهداف این معاونت از همکاری با کانون گفت: بهره گیری و استفاده از توان بالای نوباوگان و تلاش در جهت بالندگی آن‌ها و تعامل با نهادهای متولی امر تربیت و رشد که کانون شکل گیری و ظهور انسانهای متعالی هستند ضرورتی بدیهی است. بر همین اساس معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با هدف استفاده حداکثری و نظام مند از استعدادهای آینده سازان جامعه و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل آن‌ها و ‌‌نهایت پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و نیز فرهنگ سازی و تصحیح خطا‌ها و اشتباهات مصطلح جامعه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر دستگاه‌های فرهنگی جامعه همکاری می‌کند.

حیدری مخاطبان کانون را بهترین گروه سنی برای آموزش و پیشگیری دانست و افزود: به نظر می‌رسد در حوزه کودک و نوجوان و بحث پیشگیری خلاء وجود دارد که امیدواریم با گسترش همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای متولی امر پیشگیری شاهد جامعه‌ای سالم و امن باشیم.

زکیه امیر‌پور؛ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز ضمن تشکر از رویکرد فرهنگی معاونت اجتماعی دادگستری استان بوشهر گفت: ذات تمام فعالیت‌های کانون در جهت پیشگیری است.

 وی افزود: این تفاهم نامه دارای اهداف مشترکی است که در طولانی مدت دارای دستاورد و نتایج ارزشمندی خواهد بود.

امیر‌پور، اعضا کودک و نوجوان کانون را شهروندان ایدآل آینده دانست و افزود: مخاطبان کودک و نوجوان به واسطه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی هدفمندی که در کانون اجرا می‌شود، می‌توانند جزء شهروندان ایدآل آینده باشند.

مدیر کانون استان بوشهر بهره‌گیری از قالب پویانمایی برای انتقال مفاهیم تربیتی و اخلاقی را سودمند دانست و افزود: کشورهای استعمارگر با درک قدرت تاثیر‌گذاری این هنر بر روی مخاطبان خود در کشورهای جهان سوم و بخصوص اسلامی بخشی از برنامه تهاجم فرهنگی خود را به پویانمایی اختصاص داده‌اند.

وی در پایان از عبدالرحمن برزگر مدیر موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان لیان بوشهر و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان به عنوان حامیان دیگر این جشنواره تشکر کرد.

در ادامه محمدعلی یزدان‌شناس کار‌شناس هنری استان و دبیر جشنواره پویانمایی موج با دعوت از کلیه هنرمندان استان خواستار مشارکت حداکثری هنرمندان در رویداد فرهنگی شد.

یزدان‌شناس یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این جشنواره را شناسایی چهره‌های جدید پویانمایی و معرفی آنان به جامعه دانست و افزود: برگزیدگان این جشنواره به جشنواره بین المللی فیلم کودکان برای کودکان «قاصدک» معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: اعضا کودک و نوجوان کانون در دو بخش 6 تا 10 سال و 11 تا 17 سال و افراد و گروه‌های آزاد بدون محدودیت سنی می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان آذر ماه به دبیرخانه این جشنواره واقع در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ارسال نمایند.

شایان ذکر است این جشنواره هم زمان با دهه مبارکه فجر در سینما کانون بوشهر برگزار خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد