نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

نخستین جلسه نقد و بررسی آثار هنرمند خورموجی در کانون برگزار شد

 

 نخستین جلسه نقد و بررسی آثار هنرمند خورموجی در کانون برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی کانون استان بوشهر، اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری خورموج پیش از ظهر یکشنبه برای نخستین بار گزیده‌ای از آثار نقاشی زینب جعفری از هنرمندان فعال شهرستان دشتی را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

در این برنامه 10 اثر به سبک سیاه قلم از خانم جعفری و 20 اثر نقاشی اعضا فعال آفرینش‌های هنری کانون به نمایش در‌آمد.

مرضیه متین مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خورموج در تشریح اهداف برگزاری این مراسم گفت: آشنایی کودکان با سبک‌های مختلف هنری هنرمندان شهرستان و شیوه صحیح نقد و بررسی آثار هنری از اهداف اصلی این برنامه بود.

وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم نقد و بررسی بی‌طرف و منصفانه آثار، ارتباط مستقیم هنرمند با مخاطب و تبادل نظر دو‌سویه در جهت ارتقا سطح کیفی کار و آشنایی اعضا کودک و نوجوان با نگاه تیز بین هنرمند خواهد بود.

لیلا منصوری نژاد مربی هنری کانون خورموج نیز گفت: در این برنامه علاوه بر نقد و بررسی آثار هنرمند به صورت کارگاهی موضوعاتی شامل: انتخاب تصاویر و ارتباط با موضوع، تکنیک‌های متنوع در نقاشی، میزان راهنمایی یا دخالت مستقیم مربی در اثر، نوشته در نقاشی و ... مورد بحث و آموزش قرار گرفت.

منصوری نژاد یادآور شد: علاوه بر این، ۵ اثر نقاشی یک عضو ۹ ساله‌ی مرکز که با تکنیک هایی نظیر: خراش و حکاکی، آبرنگ، کلاژ و افشانگری خلق شده بود نیز مورد نقد و بررسی اعضا قرار گرفت.

زینب جعفری هنرمند نقاش خورموجی نیز ضمن توضیحاتی در خصوص تکنیک‌های بکار گرفته شده در آثار نقاشی خود؛ علاقه، پشتکار و نظم و انضباط در کار و نقاشی را لازمه کار هنرمند متعهد دانست.

وی ضمن تشویق اعضا برای حضور فعال در برنامه‌های کانون افزود: کلاس‌های کانون یکی از راه‌های مهم شناسایی استعدادهای هنری در سطح شهرستان است.

اختتامیه‌ی این کارگاه، نمایش فیلمی با عنوان « یاد خدا » بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد