نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

بازدید مدیرعامل از موزه شهید رئیسعلی دلواری

 

مدیر عامل کانون در بوشهر: 

کانون مبارزات شهید رئیسعلی دلواری را به رمان و پویانمایی تبدیل می کند 

سید صادق رضایی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری در بندر دلوار استان بوشهر، رشادت‌های این شهید بزرگوار در مبارزه با استعمار گران انگلیسی را سندی از غیرت و حماسه آفرینی ساکنان این دیار دانست.

به گزارش روابط عمومی کانون استان بوشهر، رضایی کارهای انجام شده در معرفی این شهید بزرگوار را ناکافی دانست و از آمادگی کانون برای تولید رمان، پویانمایی و ... با این موضوع خبر داد.

مدیر عامل کانون از مدیر و کارشناسان کانون استان بوشهر خواست در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری روایت‌های قابل استناد، آثار و متون ادبی، داستان، فیلم و ... با موضوع شهید رئیسعلی دلواری اقدام و به اطلاع ایشان برسانند تا پس از بررسی، راهکارهای مناسب جهت ایجاد یک پروژه بزرگ در زمینه رمان، پویانمایی و ... تعیین و ابلاغ گردد.

در ابتدای این بازدید حیدر شاکر پسر عمو زاده رئیسعلی دلواری و راهنمای موزه که لباس سنتی مردمان این دیار را بر تن داشت با لهنی زیبا و بومی به صورت شاهنامه خوانی رشادت‌ها و صفات اخلاقی شهید را بیان کرد.

مدیر عامل کانون که تحت تاثیر تسلط و شیوایی بیان راهنمای موزه قرار گرفته بود از حیدر شاکر دعوت کرد تا ضمن حضور در جشنواره بین‌المللی قصه گویی به عنوان قصه‌گوی بخش آزاد برای میهمانان داخلی و خارجی این جشنواره قصه‌گویی کند.

خانه شهید رئیسعلی دلواری در سال 73 به دستور مقام معظم رهبری به موزه تبدیل شد. این خانه دارای 23 اتاق به مساحت سه هزار و 750 متر مربع و قدمت بیش از 110 سال می‌باشد که در آنها 17 فضا برای حفاظت از اسناد و اشیای تاریخی ایجاد شده است.

در این موزه 94 جنگ افزار و سند تاریخی مربوط به حماسه های مردم استان بوشهر در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و خلیج فارس به نمایش در‌آمده است.

رئیسعلی دلواری حدود صد سال پیش در مبارزه با استعمارگران انگلیسی در منطقه تنگگ بوشهر به شهادت رسید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد