نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

اولین جشنواره استانی پویانمایی موج در بوشهر برگزار شد

 

  

 اولین جشنواره استانی پویانمایی موج در بوشهر

 

با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

  

    اولین جشنواره استانی پویانمایی موج که از روز 16 بهمن ماه با اکران 37 اثر پویانمایی اعضاء و مربیان کانون در بوشهر آغاز شده بود؛ پنجشنبه 21 بهمن ماه  با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر مراسم تجلیل از برگزیدگان انیماتور کودک و نوجوان استان بوشهر با حضور نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار شهرستان بوشهر، مدیر کل بهزیستی استان، و تنی چند از هنرمندان استان بوشهر در سالن سینما تئاتر کانون برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم ‏ غلامعلی میگلی نژاد نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تقدیر از برگزار کنندگان این برنامه گفت: با بهره گیری از هنر پویانمایی می توان کودکان و نوجوانان را به سمت صحیح زندگی هدایت کرد.

میگلی نژاد با دعوت از مسئولین به توجه بیشتر به کانون بیان داشت: توجه به نهادهای فرهنگی ، بخصوص کانون پرورش فکری که با نخبگان کودک و نوجوان جامعه سروکار دارد یک راه مطمئن برای نهادینه کردن و تدوام فرهنگ جامعه است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی توسعه مراکز کانون در شهرهای استان را امری ضروری دانست و افزود: با زندگی آپارتمان نشینی و ماشینی شدن جامعه شهری ، توسعه مراکز فرهنگی هنری کانون برای رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان جامعه بسیار مهم است.

وی در پایان رسالت کانون را علاوه بر پرورش و شکل دهی به فکر کودکان و نوجوانان در زمینه جسمی نیز بسیار مهم دانست.

  

در ادامه این مراسم غلامعلی قادریان مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه مبارکه فجر استان بوشهر با تبریک دهه مبارکه فجر، هنر پویانمایی را یکی از ساختارهای جذاب سینمایی دانست که علاوه بر کودکان و نوجوانان ، بزرگترها را نیز جذب خود کرده و افزود: بدون تردید این قالب رسانه ای می تواند نقش بسیار زیادی در شکل گیری شخصیت کودکان ایفا نماید. 

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر بیان داشت: امروزه کشورهای غربی با دریافت این واقعیت هزینه های زیادی را صرف تولید فیلم های پویانمایی می کنند. فیلم هایی که در کنار جذابیت های آن دارای پیام های بسیار مخرّبی برای مخاطبین خود است.

قادریان پویانمایی را یکی از ابزارهای مهم جنگ نرم  دانست و بیان داشت: متاسفانه ابرقدرتها با بهره گیری از این تکنولوژی مقاصد استعماری خود را دنبال می کنند، البته خوشبختانه متولیان فرهنگی کشور با درک این مسئله در حال تولید آثار فاخر پویانمایی و بازی های رایانه ای می باشند که می تواند  توطئه شوم ابر قدرت ها را تضعیف و خنثی کند.

مدیر کانون استان بوشهر در تشریح اهداف این جشنواره نیز گفت: مهمترین هدف کانون در برگزاری جشنواره پویانمایی موج ، تشویق بچه ها به تفکر بیشتر و نگاه عمیق تر به دنیای اطراف خود و همچنین ارتقاء سطح توان هنری ، پرورش خلاقیت و  شناسایی استعدادهای این حوزه و در آخر ، هدایت و تشویق این عزیزان در مسیر درست می باشد.

وی در پایان از آقایان وجیه الله فرد مقدم از کارگردانان با سابقه کشور و همچنین علیرضا اوجی عضو با سابقه و جوان کانون که کار داوری آثار را بر عهده داشتند به همراه موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان لیان و گرافیک نی لبک بوشهر و بخصوص آقای عبدالرحمن برزگر و خانم ندا کلبعلی که با کوشش و یاری آنان برای نخستین بار جشنواره پویانمایی از آثار کودکان و نوجوانان هم استانی برگزار شد، تشکر کرد.

    در ادامه این مراسم پس از قرائت بیانیه توسط هیئت داوران در دو سطح اعضاء و مربیان از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره تقدیر شد.

    بر اساس این گزارش در سطح اعضاء و در بخش بهترین ایده ، از خانم آناهیتا یزدان شناس با پویانمایی: « قفس ها را من می خرم » از مرکز شماره 1 بوشهر، در بخش بهترین کارگردانی ، از خانم نگین قاسمی با پویانمایی: « جشن تولد مداد ها » از مرکز برازجان، در بخش بهترین صدا گذاری ، از خانم زهره واعظی با پویانمایی: « مزاحم تلفنی » از مرکز کاکی، در بخش طراحی کاراکتر ( شخصیت)، از خانم آیناز زارع با پویانمایی: « مستندی از مورچه ها» از مرکز شماره 1 بوشهر ، در بخش بهترین متحرک سازی ، از خانم فاطمه موجی با پویانمایی: « دوستی زیباست » از مرکز دیلم، در بخش بهترین طراحی صحنه، از آقای سجاد رامشک با پویانمایی: « رحمت خدا » از مرکز وحدتیه، با اهداء لوح تقدیر و سپاس جشنواره تقدیر شد.

    در سطح مربیان و در بخش بهترین ایده از خانم زهره ظفرمند  با پویانمایی: « بازی » از مرکز دیر ، در بخش بهترین متحرک سازی، از خانم لیلا گشتی با پویانمایی: « آدمک » از مرکز کنگان، با اهداء لوح تقدیر و سپاس جشنواره تقدیر شد.

    هیئت داوران جشنواره در سطح مربیان هیچ کس را شایسته دریافت بهترین، کارگردانی، طراحی کارکتر (شخصیت) ، بهترین موسیقی، و طراحی صحنه ندانست.  سرانجام اینکه هیئت داوران از هر سطح یک اثر را به عنوان اثر برگزیده معرفی کرد.

    بر این اساس تندیس ، لوح تقدیر و جایزه جشنواره به خانم نگین قاسمی با پویانمایی:« جشن تولد مدادها » از مرکز برازجان به عنوان بهترین اثر در سطح اعضاء و همچنین تندیس ، لوح تقدیر و جایزه جشنواره به خانم لیلا منصوری نژاد با پویانمایی:« بابام شده ستاره » از مرکز خورموج به عنوان بهترین اثر در بخش مربیان اهداء شد.

   در پایان این برنامه به دعوت آقای عبدالرحمن برزگر ، اعضاء و مربیان شرکت کننده در جشنواره از موزه دریا و دریا نوردی بوشهر دیدن کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد