نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

‏حمایت کانون از فیلمسازان حوزه کودک و نوجوان غیر تهرانی

 

 

 در نشست صمیمی فیلم سازان نوجوان و جوان استان بوشهر مطرح شد:‏ 

حمایت کانون از فیلمسازان حوزه کودک و نوجوان غیر تهرانی

  

 

    سه شنبه 28 دی ماه در حاشیه دیدار کارشناسان معاونت تولید کانون با مربیان و کارشناسان استان بوشهر، فیلمسازان نوجوان و جوان بوشهری در قالب یک نشست تخصصی مشکلات خود را با مرتضی احدی کارشناس امور سینمایی کانون مطرح کردند.

    به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در ابتدای این نشست صمیمی که با حضور داریوش غریب زاده فیلم ساز برجسته بوشهری و برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و چندین جشنواره معتبر بین المللی ، حسن خمسه جوان فیلم ساز و خوش آتیه بوشهری ، علیرضا اوجی از شاگردان عبدالله علیمراد « انیماتور باسابقه کشور» و انیماتور خوش آتیه بوشهری، محمد علی یزدان شناس کارشناس هنری کانون و تدوین گر صدا و سیمای بوشهر، صادق رسولی فیلم ساز و کارگردان صدا و سیمای مرکز بوشهر ، کیانوش قنبری بازیگر و کارگردان نوجوان بوشهری و امین خرمایی انیماتور جوان این شهر برگزار شد ، وضعیت فیلمسازی در استان بوشهر مطرح و انتظارات آنان از کانون بیان شد.

    مرتضی احدی کارشناس امور سینمایی کانون و کارگردان فیلم های: « شنگول و منگول ، سفر بیداری ، گنجشک و پنبه زدن ، و کدو قلقله زن و ... » ضمن ابراز خوشحالی از حضور در میان فیلمسازان این شهر از آمادگی کانون برای همکاری با این فیلمسازان خبر داد.

وی حمایت کانون از فیلمسازان را مختصّ به فیلمسازان تهرانی ندانست و افزود: هر فیلمساز و انیماتور توانمند شهرستانی می تواند با ارائه فیلمنامه و نمونه ای از کار خود به امور سینمایی و واحد انیمیشن کانون در صورت تصویب مورد حمایت قرار گیرد.

    این کارگردان کانونی در خصوص مراکز فرهنگی هنری نیز گفت: با تاکیدات مدیرعامل محترم در رابطه با گسترش پویانمایی در کانون بستر مناسب برای فعالیت اعضاء و مربیان فیلمساز مراکز فرهنگی هنری ایجاد شده است.

    احدی با انتقاد از کیفیت پایین برخی از سالن های نمایش مراکز بیان داشت: متاسفانه علی رغم هزینه های زیاد در این بخش به دلیل عدم آشنایی کامل معماران با استانداردهای لازم در ساخت سالن های نمایش شاهد مشکلات زیادی شامل: غیر آکوستیک بودن و عدم شیب مناسب و ... هستیم.

    کارشناس واحد انیمیشن کانون از تهیه و تدوین حدود 30 کتاب فیلم برای استفاده در مراکز کانون خبر داد و افزود: به امید خدا تا پایان نیمه نخست سال آینده حدود 30 کتاب فیلم در اختیار مراکز فرهنگی و هنری قرار خواهد گرفت.

    حمایت کانون از فیلمسازان حوزه کودک و نوجوان غیر تهرانی ، ایجاد واحدهایی به عنوان نماینده امور سینمایی کانون در استان ها ، گسترش فیلمسازی ( به عنوان مثال به جای تولید 4 فیلم بلند سینمایی در تهران 40 فیلم کوتاه در کل ایران ) و ... از پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود که کارشناس امور سینمایی قول داد به اطلاع مسئولین مربوطه برساند.

    از ابتدای سال جاری تاکنون مراکز فرهنگی هنری استان بوشهر پس از برگزاری چند دوره آموزشی ساخت فیلم پویانمایی، به صورت فعال با ساخت حدود 30 فیلم پویانمایی کوتاه، خود را برای برگزاری نخستین جشنواره استانی پویانمایی با عنوان: « موج» که در دهه مبارکه فجر برگزار خواهد شد آماده می کنند. 

تصاویر دیگر این نشست را در ادامه مطلب ببینید:

 

 

 

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد