نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

افتتاح نمایشگاه جلوه های آسمانی در بوشهر

 

  

در نخستین روز از فصل زمستان اتفاق افتاد:

 افتتاح نمایشگاه جلوه های آسمانی در بوشهر

 

 

 

    پیش از ظهر چهارشنبه یکم دی ماه، نمایشگاهی از آثار هنری اعضاء کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع: « نماز» در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بوشهر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی کانون در این نمایشگاه که با عنوان: «جلوه های آسمانی» برگزار شده است 50 اثر نقاشی و 10 اثر سفالگری کودکان و نوجوانان استان با موضوع نماز در گروه های مختلف سنی 6 الی 16 سال به همراه بیش از 40 متن نمایشنامه در معرض دید عموم گذاشته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین خشنود دبیر ستاد اقامه نماز استان در مراسم افتتاح این نمایشگاه ضمن تشکر از زحمات اعضاء و مربیان کانون، کودکان و نوجوانان را نخستین مخاطبان ترویج فرهنگ نورانی نماز دانست و بیان داشت: پرداختن به مسئله نماز از دریچه فعالیت های هنری به دلیل جذابیت آن می تواند تاثیر بسزایی در آشنایی و ترغیب قشر کودک و نوجوان به نماز داشته باشد.

وی ضمن بازدید از آثار منتخب اعضاء کانون نوع نگاه کودکان به نماز را نشان دهند فطرت پاک آنان دانست و افزود: اگر ما بتوانیم طبق رهنمود های مقام معظم رهبری از ابزار هنر و ظرفیت های هنری در جهت ترویج فرهنگ نورانی نماز استفاده نماییم، بدون شک می توانیم از سنین شکل گیری شخصیت بچه ها آنان را تحت تربیت این مفاهیم قرار دهیم.

غلامعلی قادریان مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز با تایید سخنان دبیر ستاد اقامه نماز استان، ترویج و توسعه فرهنگ نماز و نماز خوانی برای قشر کودک و نوجوان را یکی از رسالت ها و اهداف مهم کانون دانست.

قادریان در تشریح اهداف برپایی این نمایشگاه گفت: از ابتدای سال 89 از طریق آفرینش های هنری کانون استان با هدف آشنا ساختن کودکان و نوجوانان با مسئله مهم نماز و تاکید بر اهمیت آن فراخوانی با همین موضوع به کلیه شهرستان ها اعلام گردید که در این فراخوان بیش از 120 کودک و نوجوان در بخش نقاشی و 30 نفر نیز در بخش سفالگری آثار خود را ارسال کردند که از این تعداد 50 اثر نقاشی و 10 اثر سفالگری به عنوان آثار منتخب به بخش نمایشگاه راه یافت. از مجموع آثار منتخب نیز 15 اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند که از این عزیزان تقدیر خواهد شد.

نمایشگاه جلوه های آسمانی تا 8 دی ماه همه روزه از ساعت 8 الی 12 به آدرس بوشهر بعد از بیمارستان فاطمه زهرا(س) ، مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون پذیرای علاقمندان خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد