نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

حضور کودکان و نوجوانان بوشهری در چهارمین مسابقه دوسالانه هنری

فاطمه یوسفی 12 ساله از مرکز خورموج 

 در چهارمین مسابقه دوسالانه هنری اعضا

بوشهری ها با گِل و رنگ و قلم به میهمانی بهشت رفتند 

    کودکان و نوجوانان بوشهری با حضور فعال خود در چهارمین دوره مسابقات دوسالانه هنری اعضای مراکز کانون بهشت را به تصویر کشیدند.

    به گزارش آفرینش های هنری بوشهر از بین 69 اثر رسیده از سوی مراکز استان بوشهر 41 اثر پس از بررسی و داوری ، انتخاب و به آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران جهت شرکت در چهارمین دوره مسابقات دوسالانه هنری اعضای مراکز کانون ارسال شد.

محمدعلی یزدان شناس کارشناس هنری کانون استان بوشهر در خصوص برگزاری این مسابقه هنری گفت : این فراخوان  که در چهار بخش نقاشی ، خوشنویسی ، سفالگری و عکاسی برای  سه گروه سنی  9 –  7 ،  12 –  10 و 15 – 13 سال برگزار شده بود از سوی آفرینش های ادبی و هنری در چندماه گذشته به استان ها ارسال گردید و تا اول پائیز کلیه مراکز فرصت داشتند در این مسابقه که هر دو سال یک بار برای اعضا برگزار می گردد ؛ شرکت نمایند.

گفتنی است این آثار که با تکنیک های متفاوت اجرا شده اند از موضوعاتی چون بهشت در بخش های نقاشی ، سفالگری و عکاسی ، آیات و روایات و احادیث گهربار بزرگان دین در ارتباط با بهشت در بخش خوشنویسی بهره جسته اند.

وی همچنین افزود : هدف از برگزاری این فراخوان و ارائه مفهوم بهشت در آثار هنری به ویژه در رشته های نقاشی و سفالگری منحصراً به پرداخت هایی از عناصر ملموسی همچون « درخت ، آبشار و ... » که در ذهنیت واقعگرای هر فرد جریان دارد ؛ نمی باشد بلکه بیش تر ، هدف پرداختن به مفاهیمی انتزاعی ست که ریشه در ذهنیت پویا و تخیل گرای کودکانه دارد.

بر این اساس از استان بوشهر:

در بخش نقاشی :  آیدا میرزایی ، سما جوکار از مرکز شماره 1 بوشهر – زهره فرار ، نساء شوشتری و مائده پاسیار از مرکز شماره 2 بوشهر – راحله سالمی ، حلیمه بوشهریان ، زهرا مکی ، رضا فضیحی ، رضا دشمن زیاری و محدثه احمدزاده از مرکز دیلم – فاطمه یوسفی ، محبوبه محمدی ، زهره بحرانی و ساجده رستمی از مرکز خورموج - زینب دهاز ، زینب بردستانی ، زهرا بردستانی ، زهره واعظی ، شیرین منصوری ، سیما بردستانی و فاطمه اندایش از مرکز کاکی – زینب بحرانی و مولود کوثری نژاد از مرکز برازجان – حدیث عدنانی ، شکیلا پویان ، فاطمه پورشمس ، رقیه حبشی و زهرا بهادری از مرکز اهرم.

بخش خوشنویسی : زهره فرار ، فاطمه پاسیار ، مائده پاسیار ، محمد پاکیزه و فاطمه صدیق از مرکز شماره 2 بوشهر – فاطمه پاکتی و بهاره محمدزاده از مرکز وحدتیه.

بخش سفالگری : محبوبه محمدی از مرکز خورموج - فاطمه پور شمس ، سارا باقری ، زهرا پورشمس و شکیلا پویان از مرکز اهرم .

به عنوان آثار منتخب به آفرینش های ادبی و هنری تهران فرستاده شد.   

     همچنین تعداد ۱۸ اثر نقاشی نیز برای شرکت در شانزدهمین نمایشگاه دوسالانه نقاشی کودکان ژاپن ۲۰۱۱ برای شرکت در این مسابقه به آفرینش های ادبی و هنری کانون در تهران ارسال گردید که  بر این اساس عسل عطارزاده، دریا زورقیان ،  سحر نمیر ،  کوثر سعیدیان ،  امیرحسین طوفانی ،  زینب الماس زاده ،  زهرا حسنی ،  حمیدرضا احمدزاده ،  پوریا عباسی ،  زکیه ناصری و زهرا لاری زاده از مرکز دیلم و آیدا میرزایی از مرکز شماره ۱ بوشهر و محبوبه طاهری ،  محبوبه محمدی ،  زهره بحرانی و فاطمه اسفرم از مرکز خورموج و مرضیه بابایی ،  مطهره مدیری از مرکز جم به عنوان برگزیدگان استان آثارشان جهت شرکت در این مسابقه به تهران ارسال شد.

تعدادی از آثار این عزیزان را می توانید در ادامه مطلب ببینید.

حمیده بوشهریان 14 ساله از مرکز دیلم 

حمیده بوشهریان 14 ساله از مرکز دیلم  

فاطمه پورشمس 14 ساله از مرکز اهرم  

فاطمه پورشمس 14 ساله از مرکز اهرم   

زهره فرار 12 ساله از مرکز شماره 2 بوشهر 

زهره فرار 12 ساله از مرکز شماره 2 بوشهر  

رقیه حبشی 14 ساله از مرکز اهرم 

رقیه حبشی 14 ساله از مرکز اهرم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد