نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

معرفی شهیدان رجایی و باهنر به کودکان ایرانی در مراکز کانون

 

معرفی شهیدان رجایی و باهنر به کودکان ایرانی در مراکز کانون  

 

مراکز فرهنگی، ‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برنامه‌های متنوعی را به مناسبت هفته‌ی دولت تدارک دیده‌اند تا از این راه دانش‌آموزان را با شخصیت و خدمات شهید رجایی و شهید باهنر آشنا کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون، علاوه بر اجرای برنامه، نمایشگاه‌هایی نیز در سطح مراکز کانون در سراسر کشور برپا شده و در آن آثار فرهنگی، هنری و ادبی اعضای مراکز کانون در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.
در یکی از این نمایشگاه‌ها در شهرستان دشتی استان بوشهر آثار هنری شامل نقاشی‌، سفال‌، خوشنویسی‌، تابلوهای رنگ روغن و کارهای دستی ) و آثار ادبی اعضاء با موضوع « نماز» ارایه شده است.
در مراسم گشایش این نمایشگاه حجت‌الا سلام مصلح امام جمعه‌ی این شهرستان بر نقش موثر کانون در اشاعه‌ی فرهنگ دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تاکید کرد و با اشاره به نقش موثر روحانیان، مساجد، موسسات و ادارات برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های کانون پرورش فکری خواستار همکاری آنان به منظور پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزشی کانون شد.
این نمایشگاه به همت 200 نفر اعضای فعال مرکز دایر شده و در آن 400 اثر منتخب اعضا در معرض نمایش قرار گرفته است معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت‌های شهیدان رجایی و باهنر و معرفی شخصیت امام حسن مجتبی(ع)، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

بر اساس این گزارش در آذربایجان غربی نیز برپایی نمایشگاه نقاشی و سفال، اجرای سرود در مورد شهیدان، بیان خاطرات شهیدان رجایی و باهنر توسط اعضای نوجوان کانون، خواندن بیانات مقام معظم رهبری بمناسبت هفته دولت، برگزاری غرفه‌ی ادبی و نوشتن متن ادبی توسط اعضا، برگزاری مسابقه و اهدای جایزه به برگزیدگان و معرفی دست‌آوردهای دولت از جمله برنامه‌هایی است که توسط کانون این استان در هفته دولت اجرا می‌شود.
مراکز کانون استان خراسان شمالی نیز در این هفته به معرفی شخصیت دولت‌مردان شهید رجایی و باهنر، برگزاری مسابقه نشریه دیواری با موضوع هفته دولت، برپایی نمایشگاه از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با رویکرد هفته دولت، معرفی کتاب‌های روزها و خاطره‌ها، برگزاری مسابقه معرفی وقایع و ایام بین اعضای مراکز، فضاسازی مراکز و آذین‌بندی کتاب‌خانه‌های کانون سراسر استان می‌پردازند.
همچنین به مناسبت هفته دولت نمایشگاه کتاب و سرگرمی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محل پارک آبیدر سنندج برپا شد.
در این نمایشگاه ۱۸۰ عنوان کتاب و ۵۰ عنوان سرگرمی کانون در معرض دید عموم قرار گرفت.
برپایی کارگاه‌های نقاشی، خوشنویسی، کاردستی و ادبی از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بود.
از استان گلستان نیز خبر می‌رسد که برنامه‌های بانشاطی برای گرامی‌داشت هفته‌ی دولت در این استان اجرا شده است.
معرفی کتاب، معرفی شخصیت، معرفی وقایع، بحث آزاد، مسابقه جدول، پخش فیلم، مسابقه نقاشی و کارگاه ادبی با موضوع هفته دولت از جمله برنامه‌های مراکز فرهنگی، هنری کانون گلستان در هفته‌ی دولت بود.
در همین حال مدیر و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان نیز در ویژه برنامه‌ی هفته دولت که با حضور استاندار و مسوولان استانی به مناسبت هفته‌ی دولت، در محل در امامزاده یحیی(ع) و در کنار گل‌زار شهدا برپا شده بود شرکت و با اهدای گل به مقام شامخ شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند. 

 

منبع: پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد