نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

تابستان بوشهر با برگزاری نخستین کارگاه های پویانمایی گرم تر شد

با برگزاری نخستین کارگاه پویانمایی:‏

بچه های بوشهری خود را برای نخستین جشنواره استانی پویانمایی آماده می کنند

    در قالب فعالیت های کارگاهی اعضاء کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری استان بوشهر برای نخستین بار با فرایند تولید آثار پویانمایی آشنا شدند.

    به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر رونق این کارگاه ها حاصل تلاش و تجربه مربیان کانون طی چند دوره از جمله دوره آموزش پویانمایی است که اردیبهشت ماه سال جاری با حضور وجیه الله فرد مقدم از اساتید برجسته پویانمایی کشور طی 2 روز در بوشهر برگزار شد. در این دوره آموزشی مربیان کانون ضمن آشنایی با اصول و تکنیک های اولیه ساخت فیلم های پویانمایی، تجربیات خود را به مراکز فرهنگی هنری کانون منتقل کردند.

    محمد علی یزدان شناس کارشناس هنری استان بوشهر در تشریح این فعالیت گفت: هم اکنون بیش از 10 مرکز از مجموع مراکز فرهنگی هنری استان در حال برگزاری کارگاه های مختلف پویانمایی هستند که پیش بینی می شود بیش از 90 کودک و نوجوان عضو از این برنامه بهره مند شوند.

    وی مراکز شماره 1 و 2 بوشهر ، خورموج ، کاکی و جم را از مراکز فعال در این فعالیت دانست و افزود: گزارش های رسیده از مراکز حاکی از آن است که این فعالیت با استقبال بسیار خوبی در سطح استان همراه گردیده است.

    یزدان شناس تکنیک های برگزاری این کارگاه ها را به دو صورت « استپ موشن و کات اوت » دانست و افزود: با توجه به اینکه این فعالیت برای نخستین بار است که برای اعضاء در مراکز استان برگزار می گردد، همت و تلاش مضاعف را می طلبد که بچه ها بتوانند به طور کلی با روند تولید یک اثر پویانمایی آشنا شوند. هر چند هدف اصلی ما تربیت یک پویانما نیست اما زیبایی هر فعالیتی به نتیجه و ثمر بخشیدن آن است که البته از نظر ما چه در فرایند کار و چه در برایند آن برای اعضاء کانون مفید خواهد بود.

    کارشناس هنری کانون استان بوشهر یادآور شد: فعالیت های کارگاهی در واقع شروع یک جریانی است که ان شاءا... پیش زمینه آغاز اولین جشنواره ی استانی پویانمایی در بهمن ماه خواهد بود.

    وی در پایان افزود: در ایام خجسته دهه مبارکه فجر آثار اعضاء و مربیان  هم زمان در کلیه ی مراکز استان در قالب اولین جشنواره پویانمایی به نمایش در آمده و آثار منتخب طی مراسم ویژه ای در بوشهر معرفی و تقدیر خواهد شد.

   کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان بوشهر دارای 15 مرکز ثابت ، 2 کتابخانه پستی و یک کتابخانه سیار روستایی می باشد.  

 خبر مرتبط: کارگاه های پویانمایی کانون به روایت تصویر

 

منبع: کانون پرورش بوشهر

نظرات 1 + ارسال نظر
تافا یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 16:00 http://www.taafaa.blogfa.com

یک روز نمک ریز به زخم تنم ای دوست
یک روز بنه مرهم افسوس به زخمم

سلام خدمت شما دوست گرامی
از شما دعوت میکنم تا از خلوتکده ام با نام "فرصت ناب کبوتر شدن" حاوی اشعار حقیر دیدن فرمایید؛

روزگاری پر از تغزل برایتان آرزومندم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد