نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

فعالیت‌های آموزشی، سرمایه‌گذاری یک نسل برای نسل دیگر است


فعالیت‌های آموزشی، سرمایه‌گذاری یک نسل برای نسل دیگر است

   فعالیت‌های آموزشی هر کشور را می‌توان سرمایه‌گذاری یک نسل برای نسل دیگر دانست و هدف این سرمایه‌گذاری توسعه انسانی است.

   به گزارش روابط عمومی‌ ‌کانون پرورش فکری کودکان دکتر محمد غفاری عضو هیئت علمی دانشگاه چالوس در سومین روز از گردهمایی کارشناسان مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون با بیان این نکته به تشریح رویکرد سیستمی در فعالیت‌های آموزشی و نقش کارشناسان در این رویکرد پرداخت.
   وی در بخشی ای صبحت‌هایش ارزشیابی را فرایند تعیین، تهیه و فراهم‌ آوردن اطلاعات توصیفی و قضاوتی درباره ارزش یا اهمیت هدف‌های آموزشی برنامه، عملیات و نتایج آن به منظور هدایت تصمیم‌گیری، پاسخ‌گویی و اطلاع‌رسانی عنوان کرد.
   غفاری همچنین تاکید کرد استفاده از رویکرد سیستمی سبب می‌شود که بتوانیم فعالیت‌های آموزشی با نیازهای جهان امروزی و جهان آینده منطبق سازیم.
   وی همچنین تعیین اطلاعات لازم، جمع‌آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات، نتیجه‌گیری و قضاوت، گزارش نتایج ارزش‌یابی و تصمیم‌گیری و اقدام را از نکات مهم مراحل ارزش‌یابی بیان کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه چالوس، سنجش نیازها (نیازسنجی)، ارزش‌یابی تکوینی، تعیین بازده (پایانی) را از نقش‌های مهم ارزیابی آموزش برشمرد.
   غفاری مدل‌های کمی و کیفی ارزش‌یابی را مدل هدف‌های رفتاری، مدل تصمیم‌گیری، مدل ارزش‌یابی هدف- آزاد، مدل اعتبارگذاری و مدل پاسخ‌ده ذکر کرد و همچنین یادآور شد ما با توجه به نوع مخاطبان نوع مدل‌های ارزش‌یابی را تغییر می‌دهیم و این تغییرات باید هماهنگ هدف‌های ما باشد و بازدهی لازم را بدهد.
   وی خاطرنشان کرد متخصصان ارزش‌یابی به این نتیجه رسیدند که برای همه مسائل و موضوع‌های مورد ارزش‌یابی، نظیر ارزش‌یابی فراگیران، ارزش‌یابی برنامه‌های درسی، ارزش‌یابی دوره‌های آموزشی و... نمی‌توان تنها یک شیوه کمی یا کیفی را مورد استفاده قرار داد و برای پاسخ‌گویی به بعضی از مسایل و موضوع‌ها باید از روش‌های کیفی و برای پاسخ‌گویی به گروهی دیگر، باید از روش‌های کمی استفاده کرد و احتمالا بسیاری از مسایل و موضوع‌ها را باید با روش‌های کمی و کیفی (به صورت توأمان) مورد ارزش‌یابی قرار داد.
   گردهمایی کارشناس مسئولان فرهنگی، هنری و ادبی کانون سراسر کشور روز 23 خرداد در اردوگاه دلگشای چالوس آغاز شده است و روز 25 خرداد به کار خود پایان می‌دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد