نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

تربیت شکل عملی و چهار راه اجرایی فلسفه است


عضو هیأت علمی دانشگاه چالوس:  

.

تربیت شکل عملی و چهار راه اجرایی فلسفه است  

   عضو هیأت علمی دانشگاه چالوس تأکید کرد: اسلام به عنوان یک نظام فکری که دایره جهان شمولی دارد، برای تربیت کودکان ونوجوانان اهمیت زیادی قایل است.

   به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دکتر کامیان خزایی که در گردهمایی کارشناسان مسوول فرهنگی، هنری و ادبی کانون سخن می‌گفت، افزود: هر فلسفه فکری و نظری که در فطرت بشر ایجاد شده ماحصلی برای تربیت دارد و تربیت شکل عملی و چهار راه اجرایی فلسفه است.
   وی که در مورد فرصت‌های تربیتی برای کودکان و نوجوانان سخن می‌گفت، همچنین بر توجه دین مبین اسلام به نماز تاکید کرد و گفت: نماز عالی‌ترین عبادت برای رجعت به خود و خداشناسی است و گستره‌ای از فرصت تا بی‌نهایت را در اختیار ما قرار می‌دهد.
   خزایی تصریح کرد دعا عالی‌ترین راه رهایی از زمین و پرواز تا ملکوت است و حج، منظومه‌ای از فرصت‌های عالی برای خودسازی است و در هیچ دینی به اندازه دین اسلام فرصتی تربیتی مانند حج فراهم نشده است.
   عضو هیأت علمی دانشگاه چالوس در ادامه گفت: فرصت‌های طلایی برای ساخته شدن از ابتدای کودکی در اختیار ما قرار دارد، باید این فرصت‌ها را مغتنم شمرد.
   وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مکاتب فلسفی به سوی تربیت انسان به معنای شهروند توانا، مطلوب و جهانی حرکت کردند.
   خزایی ضمن تأکید بر روش‌های غیرمستقیم در تربیت کودکان یادآور شد هر جا که از شیوه‌های غیرمستقیم آموزشی استفاده کردیم، مؤثر بوده است. ما باید از پند و اندرزهای افراطی در تربیت کودکان پرهیز کنیم.
   وی در ادامه مراحل تحول ایمان را برشمرد و خاطرنشان کرد خوب است به کودکان بعد از اینکه جلوه‌های مذهبی خود را بروز می‌دهند، پاداشی در نظر بگیریم و با تنبیه کار را خراب نکنیم. در کار تبلیغ دین، مبلغ دینی باشیم و در لحظه ارایه پیام توجه کنیم که به چه کسی پیام می‌دهیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه چالوس بر تقویت جنبه‌های فطری کودکان و نوجوانان از طریق بازگویی حکایات اخلاقی تأکید کرد و در ادامه بهره‌گیری از زبان ارتباطی هنر با توجه به الگوپذیری شدید کودکان از قهرمانان و سرمشق‌های عالی انسانیت و به تصویر کشیدن چهره‌های ارزشمند عرفان اسلامی را مهم دانست.
   خزایی تاکنون کتاب‌های متعددی در زمینه تعلیم و تربیت و مقاله‌‌هایی در زمینه علوم تربیتی به چاپ رسانده است.
   گردهمایی کارشناس مسوولان فرهنگی، هنری و ادبی کانون سراسر کشور روز 23 خرداد در اردوگاه دلگشا چالوس آغاز شده است و تا 25 خرداد ادامه می‌یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد