نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

نخستین گردهمایی سراسری کارشناسان مسئول فرهنگی هنری و ادبی


آغاز گردهمایی کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چالوس

 

 

   گردهمایی سراسری کارشناسان مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ها و سیاست‌های جدید کانون را در چالوس مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

   به گزارش روابط عمومی کانون، بیش از 150 کارشناس ادبی، فرهنگی و هنری کانون از استان‌های مختلف کشور در اردوگاه دلگشای کانون در شهر چالوس گردهم آمده‌اند تا در 10 کارگروه این موضوع‌ها را بررسی کنند.
   شناسایی روش‌های مناسب برای پایدارسازی اعضا و بررسی موانع آن، بررسی روش‌های امانت‌دهی عروسک‌های دارا و سارا و دیگر اسباب‌بازی‌ها به اعضا، چگونگی تشکیل پرونده‌های عضویت برای اعضا، چگونگی استفاده از چک‌لیست‌های نظارتی و بررسی ارایه و دریافت گزارش‌های فصلی مراکز کانون از جمله موضوع‌های این کار گروه‌هاست.
   پنج کارگروه دیگر موضوع‌هایی مانند شناسایی راهکارهای مناسب برای اجرای طرح کانون، مدرسه در سال سوم، شناسایی روش‌های موثر به منظور بهتر شدن روند نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها، بررسی و بازنگری طرح انتخاب مربیان و کارشناسان نمونه، آسیب شناسی و بازنگری طرح انتخاب مراکز نمونه، بررسی لزوم یا عدم لزوم افزودن نمایش‌های غیرعروسکی به فعالیت‌های مراکز را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
   در مراسم گشایش این گردهمایی در روز 23 خرداد سید صادق رضایی رییس هیات مدیره و مدیرعامل، محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی و محمد سیمزاری مدیر اجرایی گردهمایی سخنرانی کردند و مدیر عامل در نشستی با کارشناسان مسوول کانون به پرسش‌های آنان پاسخ گفت.
   در این مراسم گروه موسیقی نیروی دریایی به اجرای سرود جمهوری اسلامی و ای ایران و گروه موسیقی محلی از گرجی محله مازندران نیز به اجرای نواهای محلی پرداختند.
   اجرای مراسم آیینی آفتاب خواهی توسط اعضای مرکز فرهنگی، هنری کانون چالوس با طراحی و کارگردانی سارا نوشیر از برنامه‌هایی بود که در این مراسم اجرا شد و مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
   آفتاب‌خواهی آیینی سنتی و مذهبی در مازندران است که در زمان‌ بارندگی زیاد و طولانی شدن روزهای بارش انجام می‌گیرد.
   در این مراسم اهالی منطقه در مکانی وسیع جمع می‌شوند و با خواندن دعا و دادن نذورات مختلف و پختن و تقسیم کردن آش بین اهالی از خداوند طلب آفتاب و درآمدن خورشید را می‌کنند.
در این آیین علاوه بر مدیرعامل و معاونان و مشاوران کانون، امام جمعه چالوس و فرمانداران شهرهای چالوس و عباس‌آباد حضور داشتند.  
تصاویر دیگر این مراسم را در ادامه مطلب ببینید:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد