نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

پیش به سوی تئاتر بین المللی

 

 

 

 امکان بین المللی شدن جشنواره ی  

. 

 نمایش عروسکی کانون در آینده وجود خواهد داشت 

 

 

خانجانی - کارشناس معاونت فرهنگی کانون - در گفتگو با مربیان کانون بیان داشت:

 امکان بین المللی شدن جشنواره ی نمایش عروسکی کانون در آینده وجود خواهد داشت

متن کامل گفتگو با آقای خانجانی

    ممکن است بفرمائید وضعیت فعلی نمایش عروسکی سطح مراکز در کشور را چه طور ارزیابی می کنید؟

     به نام خدا . عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت شما و همه همکارانتان! می توان گفت: وضعیت فعلی نمایش عروسکی چه در بخش کمی و چه در بخش کیفی، از وضعیت خیلی خوبی برخوردار است .دیروز که من یک جستجوی اینترنتی می کردم شاید بخش عمده ای از اخبار نمایش عروسکی کشور را کانون پرورش فکری به خودش اختصاص داده، که این مایۀ خوشحالی است و ما خیلی خوشحالیم که به این سطح رسیده و وظیفه خود می دانیم که بخش نمایش عروسکی کانون بتواند علاوه براینکه در مراکز خودش از این فعالیت جذاب استفاده می کند در سطح جامعه هم بتواند با دعوت از گروههای دانش آموزی و گروههای دیگر غیر کانونی در بسط و گسترش این فعالیت پویا باشد.

به لحاظ کیفی هم که خوشبختانه در هر جشنواره شاهد اتفاقات تازه و نویی هستیم که خوب نشان می دهد . خوشبختانه همکاران ما یک حرکت رو به جلو داشته اند.

چه برنامه ای در آینده برای برگزاری نمایش های عروسکی منطقه ای و کشوری پیش بینی می کنید ؟

    من فکر می کنم که در جشنواره های منطقه ای شاید جا داشته باشد که الان که دیگه توان مربیان ما و اعضاء ما به حد خوبی رسیده ،بتوانیم مقداری روی سبک ها و روش های مختلف سرمایه گذاری بیشتری کنیم شاید ما بیائیم در هر منطقه یک سبک خاص را پیشنهاد بدهیم تا بتوانیم در آن سبک شاهد خلاقیت های تازه ای باشیم . به فرض مثلاً در یک منطقه میله ای ،در یک منطقه سایه ای ،در یک منطقه دستکشی، این در حد یک پیشنهاد مطرح است تصمیم گیری با مسئولین ستادی است. این صحبت ها بایستی در آن سطح هم مطرح کنیم چنانچه دوستان اتفاق نظر داشته باشند شاید یک همچین حرکتی را بتوانیم در آینده داشته باشیم .

آیا قرار است که نمایش عروسکی از این به بعد در سالهای آتی به صورت دو سالانه برگزار شود ؟

    یک بحث در واقع دو سالانه کردن نمایش عروسکی در سال قبل به طوری جدی مطرح شد اما هنوز تصمیم قطعی در این بخش گرفته نشده . تصمیم گیری نهایی در معاونت فرهنگی و در واقع سیاست گذران آن مجموعه به ویژه معاون محترم فرهنگی آقای اسدبیگی بایستی تصمیم بگیرند اما خوب قابل تأمل است ، اگر بدانیم در فاصله این دوسال بتوانیم فرصت لازم را در کتابخانه ها ایجاد کنیم که باعث شود نمایش با کودک، بتواند به شکل جدّیِ خود در کتابخانه ها پیگیری شود که هدف اصلی کانون هم در واقع نمایش با کودک است. آن وقت شاید بحث دو سالانه جدی تر باشد شرط این مسئله این است که ما برای آن بخش برنامه ریزی لازم را داشته باشیم اگر برنامه ریزی خاصی برای آن بخش نداشته باشیم شاید همین روال فعلی ادامه پیدا کند.

- چه سیاست و برنامه ریزی برای اجرای نمایش های عروسکی به صورت حرفه ای در سطح کشوری و بین المللی پیش بینی می کنید؟

منظور شما را از حرفه ای نمی دانم چون حرفه ای به مفهوم واقعی کلمه، ما نداریم. یعنی ما اعضاء یا مربیانی که کارشان نمایش عروسکی باشد و از آن راه در واقع منبع درآمد بکنند نداریم. اما اگر منظور شما از« حرفه ای »  فنی تر شدن وسطح بالاتر رفتن کارهاست که خوشبختانه این کار دارد سال به سال اتفاق می افتد و  ما در جشنواره امسال صحبت این را داریم که از یکی دو کشور به عنوان مهمان دعوت کنیم و چنانچه شرایط لازم را داشته باشیم از سال آینده انشاا... نمایش عروسکی هم در سطح بین المللی پیگیری می کنیم و حالا با کشورهای منطقه به مرور دامنه کار را ،به کشورهای دیگر هم خواهیم کشاند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد