نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

معرفی گروه ها - ۱

  

 آشنایی با گروه های شرکت کننده در چهارمین جشنواره منطقه ای  

 جنوب غرب کشور در بوشهر (1)

  

 

مارمولک سبز کوچولو

 

 

 

   اگر روزی مارمولک سبز کوچولویی را دیدید که دارد اتوبوس می راند یا خودش را برای اتاق عمل و یک جراحی قلب بسیار پیچیده آماده می کند ... یا اگر مارمولکی را دیدید که دارد تمرین پرواز می کند هیچ نگران نشوید و فکر نکنید که حیونکی پاک عقلش را از دست داده است . نه ! این مارمولک دوست ماست که تازه به دنیا آماده است و هر کسی و هر چیزی را که می بیند آرزو می کند کاش می توانست به آن شکل و قیافه باشد  ( ضرب المثل مرغ همسایه غاز است در این جا کاربرد مناسبی دارد ! ) بالاخره مارمولک سبز کوچوکوی ما کارش به کجا می کشد و در آخر چه شکلی می شود ؟ ما نمی گوییم بلکه خودتان در نمایش مارمولک سبز کوچولو خواهید دید .

    این نمایش براساس کتاب مارمولک سبز کوچولو نوشته کلر ژربرت نوشته شده است که با شیوه ی اجرایی سایه ای کاریست از استان کهگیلویه وبویر احمد که با همکاری محبوبه ظفری و مرتضی خلیلی کارگردانی شده است . طراحی و ساخت عروسک و بروشور آن توسط سمیه احمدی ، طراحی دکور توسط سمیه احمدی و مرتضی خلیلی و ساخت دکور آن با همکاری سمیه احمدی ، مرتضی خلیلی و محبوبه ظفری بوده است . دوستان ما از استان آبشارهای آب سرد و بلوط های پیر و کُه دِنا نَخسته !

دوستی زیباست 

 

 

 

    از دست بچه ها که همه قوانین و مقررات را به هم می ریزند و از خط کشی های عابر پیاده ی دل خود از چراغ های سبز و زلال اندیشه های خود عبور می کنند و تمام قوانین سخت و خشک را به سمت بی مرزی لبخندها و دوستی ها می کشانند . باور نمی کنید ؟ از حبّه بپرسید که چطور شد با یه گرگ زاده رفیق شد و ... ما بقیه نمایش را فاش نمی کنیم . خودتان ببینید و لذت ببرید .

    نمایش دوستی زیباست به کارگردانی عفت تفضلی ، طراحی و ساخت عروسک با همدلی سمیه اسلامی و فرحناز شهنوازی تهیه بروشور ،طراحی و ساخت دکور توسط عفت تفضلی ... از مرکز شماره 2 هرمزگان نخ سفید ماه را گرفته تا به خانه دلِ ما پا بگذارد . از حضور شما خرسندیم .

پرپروک

 

 

 

      اگر روزی یک پرپروک مخملی خیلی ظریف توی دام یک عنکبوت سنگدل بیفتد که با تارهایش پرپروک را اسیر کرده باشد آن وقت این پرپروک همانی باشد که چند وقت پیش در پیله رفته بود تا  پروانه شود و پیش از همه این ماجراها بز نمایش ما موقع خوردن برگ های سبز ، کرم را دیده باشد که در پیله رفته تا زیبا شود ... به نظر شما ، بز با شاخ های تیزخود برای نجات دادن پرپروک چکار خواهد کرد؟

    دوستان ما ، در استان چهارمحال بختیاری نمایش پرپروک را به شیوه اجرایی تلفیقی از میله ای و بن راکو پرداخت کرده اند و به کارگردانی ، طراحی عروسک و طراحی دکور و بروشور خانم نوشین فرهادی ( که خسته نباشند با این همه مسئولیت ) و ساخت گروهی عروسک و دکور به بوشهر آورده اند تا دوستی بز و پرپروک را در هر خاکی گسترده کنند .

حدیث آب 

  

 

 

    اگر کسی با دل سنگ به جان کسی با دل شیشه بیفتد ... اگر چشمی کور و عقلی تباه ... بر اندیشه ای والا و آسمانی ظلم بِراند ... آنوقت تیر از این همه بیداد به سخن می آید و از این همه نامردی به ناله در می آید ...

    اعضاء پسر خانواده کانون از مرکز شماره4 فارس ، با شیوه بن راکو و به کارگردانی مهدی احمدی روایتی دیگر از آب و لب های خشک را آورده اند تا به نمایش بگذارند این کار با طراحی دکور و عروسک توسط مهدی احمدی ، ساخت عروسک و دکور توسط سمانه کمالی ساخت دکور توسط علی اصغر نوروزی و امید خلوتی به اجرا در خواهد آمد .

    با آرزوی موفقیت برای کلیه اعضاء و مربیان مراکز

دینگ دینگ جرینگ جرینگ

 

 

 

    امان از فکرهای بکر قوقولی که با آن هم خود و هم آقا قلی را به دردسر می اندازد . آخر یکی نیست بپرسد قوقولی جان تو کولر داری ؟ کمربند ایمنی داری ؟ چند سیلندری که می خواهی جای اتومبیل اسباب کشی کنی؟ حالا بیا و برای بقیه جانورها ثابت کن که این موجود عجیب و بزرگی که دنگ دنگ و دینگ جرینگ و تاق و توق راه انداخته همان قوقولی است ...

    تمهیدات این نمایش با شیوه میله ای بن راکو به کارگردانی و هنر نمایش الهام لولیایی انجام یافته است . ( به خیر و خوشی )

    امیدوارم از دیدن حاصل دسترنج خانم لولیایی خیلی خیلی خیلی لذت ببرید .

قورباغه و موش

 

 

 

    در دوستیِ قورباغه و موش یک مشکل کوچولوی بزرگ وجود دارد . آن هم این است که نمی دانند وقتی با هم کار دارند ، چطور می توانند به همدیگر خبر بدهند ؟ خلاصه این که به پیشنهاد موش طنابی را به دست هر دو می بندند ..... اما موش بازیگوش که در کنار برکه جست وخیز می کرده ....

بقیه نمایش را تعریف نمی کنیم چون قرار است آن را با عروسک ، موسیقی، بازی قشنگ دوستانمان در استان فارس ببینیم . این نمایش به شیوه بن راکو و به کارگردانی ، طراحی عروسک، طراحی و ساخت دکور توسط فرشته یعقوب زاده ( خدا قوّت ) و ساخت عروسک با همکاری گروهی اعضاء اجرا خواهد گشت .

 آخرین پناه

 

 

 

 شکارچی یوزپلنگ دست آموز خود را در کمین آهو نگه می دارد . آهو،  بره آرام در چریدن است.

 یوز به ناگاه حمله می کند . آهو دوان دوان به سمت بارگاه امام رضا  (ع) می رود و پناه می گیرد ...

 معجزه ضمانت آهو، داستان تکان دهنده است که  علی بهزادی  این روایت مـذهـبـی را بازنـویـسی و با کـارگـردانی تـبـدیل به

نمایش کرده است . دکور این نمایـش با همدلی زکیه امیر پور و عروسک های آن با خلاقیت ملیحه کرمی ساخته شده است . تهیه بروشور آن نیز توسط نرگس رومینا به آفرینش رسیده است .

امیدوارم از دیدن این نمایش لذت ببرید .                                                                  

                                                                                      

زمینی به اندازه پوست گاو

 

 

 

: ای داد و بیداد بُردند ! چی بردند ؟ چی شده ؟

: ما برگشتیم به عهد بوق و حالا هم تق و توقِ حمله خان برای چپاول بلند شده !

اما..... همیشه دست بالای دست بسیار است . اگر کسی با زور بازو و شمشیر و عربده و نهیب و چشم غره حرف خودش را به کرسی بنشاند بالاخره آقا صابر هم وجود دارد که جواب « های »را با

« هوی» ندهد بلکه با پنبه سر بِبُرد . نترسید آقا صابر سر نمی بُرد بلکه با تدبیر و اندیشه ...                      

این نمایش به شیوه بن راکو، به کارگردانی و طراحی عروسک فرانک عطاران ، ساخت عروسک با هنرمندی همکاران مرکز 3 شیراز ، طراحی و ساخت دکور با خلاقیت لیلا کرهانی و تهیه بروشور توسط میترا اولاد به اجرا در خواهد آمد . ما هم امیدواریم نا حق راه به جایی نبرد و مثل قصه و نمایش دوستانمان در استان فارس اندیشه های نیک، گره گشای تمام دوران ها باشند .

نظرات 1 + ارسال نظر
سمانه چهارشنبه 8 آبان 1387 ساعت 23:41

خیلیییییییییییییی خوب بود .امیدوارم موفق باشید تبریز زیارتتون بکنیم .ولی این وبلاگ نویسی واقعآ ایده جالبی بود برای اشنایی امثال ما .یکی از اعضا از اراک ... و من ا... توفیق.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد