نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

عصری با بوشهر در جشنواره نقش خورشید

 

 

نقش خورشید جشنواره ای است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای معرفی سرزمین هزار نقش ایران به بچه های ایرانی برپا می کند.

 

  به گزارش روابط عمومی کانون در این جشنواره که در روزهای 7 تا 12 اردیبهشت در تهران می شود 30 استان کشور ضمن معرفی فعالیت‌ها و شیوه‌های رایج در مراکز کانون به خانواده‌ها و کودکان، بازدید کنندگان را با فرهنگ اقوام مختلف ایرانی ، صنایع دست‌ساز و پوشاک محلی، ادبیات شفاهی شامل ضرب‌المثل‌ها، لالایی‌ها، قصه‌ها و مثل‌ها و متل‌ها و شعرها و ترانه‌های محلی آشنا می سازد.

 

   بر اساس این گزارش در ویژه برنامه ای با عنوان عصری با بوشهر که از ساعت 16 الی 18 روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه برگزار می شود جشنواره نقش خورشید میزبان تعدادی از هنرمندان ، محققین و فرهیختگان بوشهری مقیم تهران خواهد بود.

  در این ویژه برنامه با مجری گری نیما نعمتی زاده – از مجریان تلویزیون -  به مدت دو ساعت اساتید استان برنامه هایی را اجراء خواهند کرد.

در ابتدای برنامه آقای دکتر جولایی به معرفی فرهنگ و هنر استان خواهند پرداخت سپس آقای خدادادی اجرای نی نوازی و شروه خوانی خواهند داشت.

شعر خوانی با گویش محلی توسط استاد زنگویی – نویسنده کتاب دشتی و دشتستان – اجرای گروهی دمام زنی توسط بوشهری های مقیم تهران و معرفی موسیقی بوشهر توسط محقق و نوازنده بوشهری – آقای محسن شریفیان – و اجرای پانتومیم توسط آقای نیک خواه – بازیگر سینما و تلویزیون – از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

همچنین در این جشنواره توسط مربیان کانون استان صنایع دستی ، ابنیه های تاریخی و نقاط گردشگری ، ماهیگیری و صید و صیادی ، ضرب المثل ها و متل ها و پوشش محلی مردمان استان بوشهر معرفی خواهد شد.

جشنواره یکهفته با کانون در روزهای 7 الی 12 اردیبهشت از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 18 در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب ، پایین تر از هتل لاله برگزار می شود.

 

نظرات 3 + ارسال نظر

سلام چه جشنواره خوبی باید باشه.
از بابت لینک ممنون منم لینک کردم

علی رضا حکمتی چهارشنبه 4 اردیبهشت 1387 ساعت 18:59

سال جدید سال موفقیت و کامیابی برای مرکز مجتمع شماره یک/کرمانشاه!

دوافتخار بزرگ فرهنگی هدیه سال جدید برای همکاران مرکز مجتمع شماره یک:

*کسب عنوان مرکز نمونه کشوری

*کسب عنوان مربی فرهنگی نمونه کشوری

محمد حسین چهارشنبه 11 اردیبهشت 1387 ساعت 18:28 http://safarezendegi.blogfa.com/

عالی بود.ممنون از تلاش های خستگی ناپذیرتان دوستان گرامی
http://safarezendegi.blogfa.com/
این مطلب را هم ملاحظه فرمایید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد