نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

جشنواره‌ای برای نمایش فیلم‌های ایرانی در هلند

 

فیلم حکایت شیرین ساخته محمدرضا عابدی

 

دومین جشنواره فیلم ایرانی در هلند طی سه روز بیش از 35 فیلم کوتاه و بلند سینماگران کشور را در معرض تماشای مردم شهر اوترخت قرار داد.

 

       به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره در روزهای 30 شهریور تا اول مهر با نگاهی ویژه به فیلم‌های کوتاه فیلم‌سازان ایرانی در 7 بخش مختلف برپا می‌شود.

       کودکان، اجتماع و سیاست، زنان، فرهنگ جوانان، زندگی، بلند مستند و بلند داستانی، بخش‌هایی بود که در آن بیش از 35 فیلم ایرانی به نمایش در آمد.

       در بخش فیلم‌های کودکان این جشنواره فیلم‌های پویانمایی «پیاده‌رو» فرشید شفیعی، «کشاورز و گاو» فاطمه گودرزی، «حکایت شیرین» محمدرضا عابدی و «بازگشت به خانه» بهزاد فراهت از تولیدات کانون و فیلم «قلب میمون» ساخته سهند صاحب‌دیوانی و میشل کراپ به نمایش گذاشته می‌شود.

       همچنین در بخش اجتماع و سیاست فیلم‌های «کاندیدا» محمد شیروانی، «من انرژی هسته‌ای نیستم» مهدی قربان‌پور، «پسران پاییز» مهدی رحمانی، «صفر درجه» امید خوش‌نظر، «دیروز» کیانوش انوری، «پیرمرد هزار ساله» آزاده شکوری‌راد و «خارج از ایران» فرید حائری‌نژاد بر روی پرده رفت.

       جشنواره فیلم‌های ایرانی در هلند در بخش زنان نیز فیلم‌های «مجسمه»، «پشت پل مرده باد نمی‌وزد» و «بازی‌های بچه‌ها» هر سه از مریم فخیمی و «زنان از خانه بیرون می‌آیند» منیژه حکمت را به نمایش گذاشت.

       فرهنگ جوانان بخش دیگری بود که در جشنواره اوترخت در آن فیلم‌های «کنسرو ایرانی» محمد شیروانی، «من پاک کننده هستم» کیانوش انوری و «خط مستقیم دایره» امیر موسوی نمایش داده شد.

       در بخش زندگی نیز تماشاگران جشنواره فیلم‌های ایرانی به تماشای فیلم‌های «کافه 469» عاطفه خادم‌الرضا، «شیرزاد» رضا فرهمند، «مردها همدیگر را می‌فهمند» مرجان علیزاده، «امواج گمشده» امیر مهران و «من در خوشبختی شیرین به دنیا آمدم» کیانوش انوری نشستند.

       فیلم‌های بلند مستند نیز بخش دیگری بود که در جشنواره اوترخت در آن فیلم‌های «روزهای بی‌ تقویم» مهرداد اسکویی، «روز آزادی» سعید تارازی، «ایران سرزمین تنهای من» ماریت ون‌موین و رمکو دکر و «کارت قرمز» مهناز افضلی به نمایش در آمد.

       بخش فیلم‌های بلند داستانی نیز به نمایش فیلم‌های «صبحی دیگر» ناصر رفایی، «چند روز بعد» نیکی ‌کریمی، «باز هم سیب داری؟» بایرام فضلی، «خون‌بازی» رخشان بنی‌اعتماد و محسن عبدالوهاب، «ناف» محمد شیروانی، «شبانه» کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار و «عصر جمعه» مونا زندی حقیقی اختصاص یافته بود.

       جشنواره فیلم‌های ایرانی در هلند نخستین جشنواره‌ای در اروپا به شمار می‌رود که در آن فقط فیلم‌های ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود ضمن این که این جشنواره با هدف معرفی سینمای جوان و فرهنگ و زندگی مردم ایران به فیلم‌سازان جوان و کمتر شناخته شده یا ناشناخته ایرانی توجه خاصی دارد.

       جشنواره فیلم‌های ایرانی در اوترخت هلند روز اول مهر به کار خود پایان داد.

 

منبع : kanoonparvaresh.com

نظرات 1 + ارسال نظر

وبلاگت بسیارجالب ومفید بود شما هم به ما سربزنید اگر برایتان ممکن میباشد وبلاگهای من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما بوزد و بازدیدکنندگان شما گوشه چشمی به وبلاگ ما داشته باشند پیروز باشید به امید روزی که وبلاگهای من باعث شادی و امید شما دوست عزیز شود=>


http://www.dvp.mihanblog.com
گنج7دریا
http://www.mamno-13.blogsky.com
ورود 13- ممنوع/شرکت درجایزه800دلاری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد