نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

مجموعه کتاب نگران پروانه‌ها رونمایی شد

 مجموعه کتاب نگران پروانه‌ها رونمایی شد

در آیینی از مجموعه کتاب 14 جلدی نگران پروانه‌ها به مناسبت سال پیامبر اعظم(ص) رونمایی شد.

          به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این آیین که با حضور جمعی از نویسندگان و تصویرگران صاحب نام کتاب‌های کودک و نوجوان برگزار شد محسن چینی‌فروشان مدیرعامل کانون گفت: وقتی به مجموعه آثار منتشر شده در این حوزه با موضوع پیامبر اعظم(ص) و موضوع‌های مذهبی در سال‌های مختلف نگاه می‌کنیم مجموعه این کارها در خور شأن کشور، انقلاب و ارزش‌های اسلامی نبوده است و از آن مهم‌تر همین آثار از کیفیت لازم برخوردار نبوده و به افزایش معرفت -نه بالا رفتن اطلاعات آنها- نینجامیده است.

          وی افزود: آثار تولیدی و برنامه‌هایی که برای سال پیامبر اعظم(ص) طراحی شده نباید فقط تحت تأثیر هیجان‌ها قرار گیرد بلکه باید به فکر تولید آثار ارزشمند و ماندگار باشیم و کانون مجموعه نگران پروانه‌ها را با حساسیت برای انتخاب نویسنده و تصویرگر و ارایه کار با کیفیت با هدف توجه لازم به شخصیت آن بزرگوار منتشر کرد.

          چینی‌فروشان عنوان مجموعه نگران پروانه‌ها را زیبا، قابل تأمل و سؤال برانگیز توصیف کرد عنوانی که از یکی از سخنان حضرت رسول(ص) انتخاب شده است که در آن می‌فرمایند داستان من و شما همانند مردی است که آتشی برافروخته، پروانه‌ها در آن می‌افتند و او سعی می‌کند آنها را نجات بخشد من کمربندتان را می‌گیرم تادر آتش نیفتید و شما از دستم می‌گریزید.

          مدیرعامل کانون رونمایی از کتاب را سنتی خوب دانست که چند سال است در کشور رایج شده و باعث می‌شود هم پیرامون آثار منتشر شده در حوزه کتاب در کشور اطلاع‌رسانی صورت گیرد هم کتاب‌ها در معرض قضاوت مخاطبین قرار داده شود.

          مجموعه کتاب نگران پروانه‌ها در 14 مجلد و با هدف آشنایی و انس نوجوانان با رسول مهربانی حضرت محمد(ص)، در جعبه‌ای نفیس قرار گرفته و به بازار کتاب ایران در پنج هزار نسخه عرضه شده است.

          این مجموعه به فرازهایی از زندگانی پیامبر مانند تولد، بعثت، هجرت و رحلت می‌پردازد ضمن این که ابعاد مختلف زندگی و خلق و خوی آن حضرت در کنار کتاب شناسی پیامبر(ص) از دیگر مجلدات این مجموعه به شمار می‌رود.

          در آیین رونمایی از این کتاب شمس‌الدین رحمانی معاون تولید کانون نیز با تشکر از حمیدرضا شاه‌آبادی مدیر انتشارات کانون گفت: در سال 1386 ما در کانون 50 عنوان کتاب چاپ اول منتشر کردیم ولی امسال این آمار به 90 کتاب رسید که بخشی از آن همچون همین مجموعه و 6 کتاب دیگر به زندگی پیامبر اعظم(ص) اختصاص دارد.

          افسانه شعبان‌نژاد شاعر صاحب‌نام کودکان نیز که نگارش بخشی از این مجموعه را بر عهده داشته است اظهار داشت: با تجربه‌ای که در داوری جشنواره‌های ادبی و سینمایی کسب کرده‌ام به این نتیجه رسیدم که متأسفانه بسیاری از کارهای ضعیف تولیدی در حوزه‌های کتاب و هنر، آثار مذهبی بوده و حالا پس از مدت‌ها شاهد یک کار خوب و ارزشمند مذهبی هستم.

          او افزود:‌ برای نگارش این کتاب مدتی توفیق داشتم زندگی پیامبر(ص) را مورد مطالعه قرار دهم و به این نتیجه رسیدم که رسول خدا روحی کودکانه داشته و نه تنها نگران پروانه‌ها بوده بلکه نگران گنجشک‌ها، گلها و کودکان هم بوده است و آرزو می‌کنم از رسول خدا مهربانی را یاد بگیرم.

          بر اساس این گزارش نگارش مجموعه کتاب 14 جلدی نگران پروانه‌ها را محسن هجری، محمود پوروهاب، حسین سیدی، سعید روح‌افزا، مجید ملامحمدی، علی باباجانی، بابک نیک‌طلب، نورا حق‌پرست، فریبا کلهر، سوسن طاقدیس و افسانه شعبان‌نژاد و تصویرگری آن را هدی حدادی، فاطمه رادپور، عطیه مرکزی، ‌مهکامه شعبانی، لیلی درخشانی، محمدعلی بنی‌اسدی، رضا مکتبی‌، علی هاشمی‌شهرکی، سیدحسام‌الدین و سیدمحمدمهدی و سیدفضل‌ا... طباطبایی بر عهده داشته‌اند.

          نمایشگاهی نیز از 47 قطعه از نقاشی‌های این مجموعه در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در خیابان حجاب همزمان با برگزاری این آیین در روز 23 اسفند برپا شد.

          تصویرگران این مجموعه حداقل 150 قطعه تصویر را برای آراستن این مجموعه نقاشی کرده‌اند.


 
 
 
 
 

منبع : kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد