نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

روزی کلاغی به ژاپن رفت

 

روزی کلاغی به ژاپن رفت

روزی کلاغی آخرین فیلم عبدالله علیمراد کارگردان صاحب نام سینمای پویانمایی ایران در اولین حضور بین المللی خارج از کشورخود، در بخش مسابقه جشنواره ای سینمایی در ژاپن شرکت داده شده است.

          به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های پویانمایی مبتنی بر افسانه ها و داستان های ملل با موضوع«انیمیشنی که قلبت را تکان می دهد،انیمیشنی با کیفیت عالی و سرشار از حکایت » در منطقه هایدای ژاپن برگزار می شود.

          هایدای، سرزمینی است که گنجینه حکایات و افسانه ها و اسطوره های ژاپن به شمارمی رود و این جشنواره طی روز های 26 و 27 اسفند در آن جا برپا می شود.

برگزارکنندگان این جشنواره_ که روزی کلاغی ایرانی نیز در بحش مسابقه آن حضور دارد_انگیزه خود از برپایی این رویداد سینمایی را یک ضرب المثل ژاپنی عنوان میکنند که مفهوم آن این است:ما می توانیم با بررسی چگونگی تعامل پیشینیان با محیط اطراف خود، چگونگی برخورد با مسایل آتی را دریابیم.

روزی کلاغی پویا نمایی عروسکی است که داستان کلاغی طمع کار و عاشق گردو و پنیر و صابون را برای کودکان بازگو   می کند که در عین حال علاقه زیادی هم به اشیاء براق مانند کلید،دکمه،سکه و جواهرات دارد و این علاقه مندی مشکلاتی را برای آدمها به وجود می‌آورد تا این که کار به جایی رسید که این کلاغ توانست جواهر گرانبهای کلاه حاکم را برباید.

این فیلم در نخستین حضور جشنواره ای خود در پنجمین جشنواره پویانمایی تهران موفق شد اسفند ماه امسال به عنوان بهترین فیلم کودک و نوجوان بخش ایران تندیس طلایی جشنواره را به خود اختصاص دهد.

          آثار عبدالله علیمراد همچون بهادر،یکی کم است،طوطی  بقال و کوه جواهر در سالهای گذشته علاوه بر کسب جوایز متعددی از جشنواره های داخلی و بین المللی با استقبال خوب کودکان و نوجوانان نیز روبرو شده است.

          گفتنی است فیلم روزی کلاغی پویانمایی 20 دقیقه ای است که نویسندگی آن بر عهده ابراهیم فروزش، ساخت موسیقی بهرام دهقانیار،گویندگی بیژن علی محمدی و همت مومی وند و طراحی و ساخت عروسک ها و دکور‌ها بر عهده فرزانه بابایی بوده است.

                                                                                      

                                                                                          

فیلم روزی کلاغی به کار گردانی عبدالله علیمراد
 

 
 

 
 

 
 

 

منبع : kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد