نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

تقدیر از کودکان و نوجوانان کتاب خوان استان بوشهر

جشن کتاب - سالن سینما تئاتر کانون بوشهر

به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی طی مراسمی از 50 کودک و نوجوان کتاب خوان استان بوشهر تقدیر بعمل آمد

به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در حضور بیش از 300 کودک و نوجوان بوشهری ، جشنی با عنوان جشن کتاب را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون در این مراسم از50 کتاب خوان برتر کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون در سال 85  تقدیر بعمل آمد.

   در ابتدای این مراسم شهناز اشکانی – مدیر کانون پرورش فکری استان –  گفت : یکی از دلایل پیشرفت در جوامع غربی توجه به کتاب و مطالعه می باشد ، متاسفانه آمار مطالعه در کشور ما به شدت کاهش یافته که می بایست برای این مشکل چاره ای اندیشیده شود. همان طور که حق عائله مندی و اولاد و ... به مردم پرداخت می شود ، می بایست مبلغی به عنوان حق خرید کتاب در اختیار مردم قرار گیرد. ایشان بهترین دوران برای دوستی بچه ها با کتاب و کتاب خوانی را سنین کودکی دانسته افزودند: خانواده ها سعی کنند از سنین پایین با صدای بلند برای بچه های خود کتاب خوانده و به بچه های خود کتاب هدیه دهند. وی با انتقاد از برخی مدارس گفتند : چرا بدترین جای مدرسه را به کتابخانه اختصاص می دهید  علاوه بر پایین بودن کیفیت و کمیت کتاب و کتابخانه های مدارس گاهی حتی جای مطالعه نیز وجود ندارد . اشکانی خانواده ، مدرسه و کتابخانه را بهترین مکان برای تشویق بچه ها به مطالعه دانسته یاد آور شدند: متاسفانه امروزه مدارس ما نمره محور شده اند ، دانش آموزان فقط برای نمره درس را حفظ کرده و مطالعه کتابهای غیر درسی نیز بسیار ناچیز است. وی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم که فرمودند کتاب و کتابخوانی وارد زندگی مردم شود  افزودند برای تحقق این فرمایش راه زیادی در پیش داریم.

جشن کتاب - سینماتئاتر کانون

پس از صحبت های مدیر کانون ، آقای شفیعی – مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان – ضمن تشکر از تلاش های مربیان کانون  به یاد گذشته ها و با همراهی بچه ها شعر زیبای کتاب خوب را قرائت کردند. ایشان ضمن توصیه به بچه ها برای جدا نشدن از کتاب گفتند: بهترین راه پیشرفت شما کتاب است. وی در پایان به تشریح و معرفی توانمندی نویسندگان و تصویرگران کتب کودک و نوجوان استان پرداختند.

    در ادامه این مراسم آقای برزگر – از نویسندگان کتاب های کودک و نوجوان استان و اعضا قدیم کانون – ضمن معرفی تعدادی از آثار خود مانند: یونس دریا دل ، در انتظار یوسف ، کشتی نجات ، مریم مادر مسیح ، من یوسف را نخورده ام و ... به زیبایی یکی از کتاب های خود را برای بچه ها قصه گویی کرد .

    سپس خانم مالک زاده – یکی دیگر از نویسندگان کتابهای کودک و نوجوان – و خانم ملیحه کرمی – از مربیان کانون و تصویر گر کتاب های کودک و نوجوان – در خصوص ویژه گی یک کتاب خوب برای بچه ها سخن گفتند.

    اجرای مسابقات حضوری ، نمایش فیلم و نمایش خلاق از دیگر برنامه های این مراسم بود. شایان ذکر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان بوشهر دارای 17 کتابخانه ثابت ، سیار  و  پستی با بیش از 150 هزار جلد کتاب می باشد و همه روزه صدها کودک و نوجوان با مراجعه به این مراکز کتاب دریافت می کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد