نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

از متون نمایشی مناسب با موضوع پیامبر حمایت می‌شود

نمایش «مهمان آسمانی» کار مربیان کانون اهواز به کارگردانی فروغ افشاریان‌زاده

نمایش «مهمان آسمانی» کار مربیان کانون اهواز به کارگردانی فروغ افشاریان‌زاده


از متون نمایشی مناسب با موضوع پیامبر حمایت می‌شود

       متون نمایشی مناسب برای کودکان و نوجوانان با موضوع شخصیت والای پیامبر اعظم(ص) توسط مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خریداری می‌شود.

       به گزارش روابط عمومی کانون، مرتضی حیدری مدیر مرکز تئاتر کانون در حاشیه برگزاری دهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی‌، هنری کانون در ارومیه با اعلام این خبر از نمایشنامه‌نویسان کشور دعوت کرد تا آثار خود را به دبیرخانه این مسابقه در تهران ارسال کنند.

       به گفته وی این آثار توسط گروه کارشناسی مرکز مورد بررسی قرار می‌گیرد و به سه اثر برتر به ترتیب 8، 6 و 4 سکه بهار آزادی اهدا می‌شود و تمامی هزینه تولید و اجرای این نمایش‌ها نیز توسط کانون تأمین خواهد شد.

       مدیر مرکز تئاتر کانون همچنین از اهدا 2 سکه بهار آزادی به نمایش‌نامه‌هایی که در این مسابقه رتبه‌های چهارم تا دهم را کسب کنند خبر داد.

       بر این اساس علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه باید متون نمایشی خود را با موضوع پیامبر اعظم(ص) برای کودکان و نوجوانان حداکثر تا تاریخ 30 آذر به نشانی تهران، خیابان حجاب، داخل پارک لاله، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون با ثبت مشخصات کامل خود در اول هر نسخه ارسال کنند.

       مرتضی حیدری تأکید کرد متن‌هایی که برای سایر مراکز فرهنگی‌، هنری تولید یا پیش از این ارایه شده باشد مورد پذیرش واقع نمی‌شود ولی آثار شرکت داده شده با حفظ حقوق هنری نویسنده در مرکز تئاتر کانون نگهداری و بایگانی می‌شود.

       این گزارش می‌افزاید در دهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی‌، هنری کانون در ارومیه نیز موضوع شخصیت و زندگی پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) را مورد توجه قرار داده بود.

       نمایش «مهمان آسمانی» کار مربیان کانون اهواز به کارگردانی فروغ افشاریان‌زاده با نگاهی تازه به موضوع هجرت پیامبر و مخفی شدن ایشان در غار از جمله نمایش‌هایی بود که با استقبال کودکان در ارومیه روبرو شد.

       در این نمایش عنکبوت‌های غار که در تدارک برپایی جشن عروسی هستند با ورود کبوتران متوجه حضور پیامبر اعظم(ص) در غار می‌شوند و دست به کار شده و با تنیدن تار غار را متروکه جلوه می‌دهند تا کسی متوجه ورود آن حضرت نشود.

       نمایش «از خاک تا نور»‌ هم به کارگردانی منیره‌السادات سیدمودتی کار مربیان کانون یزد هم بخش‌هایی از زندگی پیامبر اکرم(ص) را به تصویر کشید.

       دهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون کشور با حضور 23 گروه نمایشی کانون و 5 گروه دانش‌آموزی 24 آبان در ارومیه پایان یافت.

 

منبع : kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد