نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

«بازتاب هنر تئاتر در نوجوانان» از زبان مدرس آلمانی

پروفسور کریستل هوفمن

پروفسور کریستل هوفمن

«بازتاب هنر تئاتر در نوجوانان» از زبان مدرس آلمانی به بحث گذاشته می‌شود

 

«بازتاب هنر تئاتر در نوجوانان» عنوان نشستی است که پروفسور کریستل هوفمن مدرس آلمانی تئاتر در ایران با حضور صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران این عرصه برپا می کند.

       به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این نشست در ادامه فعالیت‌ها و همکاری‌های بین‌المللی کانون به عنوان نماینده استیج (سازمان بین‌المللی تئاتر حرفه‌ای برای کودکان و نوجوانان) ایران و به دنبال برپایی یک کارگاه آموزشی ده روزه توسط وی برای مربیان کانون برگزار می‌شود.

       کارگاه‌های آموزشی خانم هوفمن طی روزهای 15 تا 25 آبان در مرکز تئاتر کانون جمعی از مربیان مراکز کانون را که کار آموزش کودکان را در زمینه تئاتر بر عهده دارند در معرض تجربه‌هایی جدید و جذاب قرار داد.

       در نشست تخصصی «بازتاب هنر تئاتر در نوجوانان» که روز 25 آبان برگزار می‌شود، دست‌اندرکاران مراکز تئاتری و عرصه تئاتر کودک و نوجوان، صاحب‌نظران، دانشجویان، مربیان کانون و خبرنگاران رسانه‌های جمعی حضور خواهند داشت و مدرس آلمانی علاوه بر سخنرانی به پرسش‌های حاضران نیز پاسخ می‌دهد.

       کریستل هوفمن که در کارنامه علمی و هنری خود علاوه بر یک تجربه دراز مدت کار با کودکان 3 تا 5 ساله، سمت‌هایی مانند مسؤول بخش آموزش و پرورش تئاتر کودک و نوجوان فرایبورگ،‌ مشاور علمی مرکز هنرهای بصری برلین، مشاور هنرهای نمایشی لایپزیک و استادی مؤسسه تئاتر آموزشی دانشگاه اوسنابروک آلمان را ثبت کرده است در کارگاه ده روزه خود در تهران با موضوع تعلیم و تربیت از طریق تئاتر مربیان کانون را تحت آموزش قرار داد.

       وی در این کارگاه تلاش کرد با استفاده از بازی‌های سنتی ایرانی و اشعار و ترانه‌های متداول در میان کودکان ایرانی به 25 مربی کانون بیاموزد که چگونه از این طریق می‌توان صحنه‌های تئاتر و نمایش به وجود آورد و به تکامل و پرورش شخصیت کودکان کمک کرد.

       در این روش سرگرم کننده، بدون استفاده از کلام و با بهره‌گیری از هنر پانتومیم و حرکات بدن می‌توان با دیگران گفت‌وگو کرد و داستان‌های تخیلی را به نمایش گذاشت.

       نشست تخصصی بازتاب هنر در تئاتر نوجوان ساعت 14 تا 16 روز 25 آبان در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در پارک لاله تهران برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد