نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

برنامه‌های دومین روز جشنواره نمایش عروسکی در ارومیه

برنامه‌های دومین روز جشنواره نمایش عروسکی در ارومیه

برنامه‌های دومین روز جشنواره نمایش عروسکی در ارومیه

دومین روز دهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی‌، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای 16 نمایش همراه خواهد بود.

       به گزارش روابط عمومی کانون، سالن شمس محل اصلی برگزاری جشنواره صبح و بعد از ظهر روز 22 آبان کودکان شهر ارومیه را پای تماشای نمایش‌هایی خواهد نشاند که دختران و پسران عضو یا مربیان مراکز کانون از 18 استان کشور آن را به شیوه‌های مختلف نمایشی بر روی صحنه خواهند برد.

       در این جشنواره 23 نمایش در بخش اصلی که خود از میان 316 نمایش در سطح استان‌ها و مناطق شش‌گانه برگزیده شده است به همراه 4 نمایش یک گروه دانش‌آموزی از ارومیه به اجرا در خواهد آمد.

       بر این اساس ساعت 8 صبح با اجرای نمایش «حسنی و کلاغ»‌ کار اعضای پسر کتابخانه گنبد به کارگردانی شهلا ملبوسی به شیوه سایه‌ای، میله‌ای، دستکشی و بون‌راکو برنامه‌های جشنواره در روز 22 آبان در سالن شمس واقع در تقاطع خیابان آپادانا و برق ارومیه آغاز می‌شود و پس از نمایش‌های «الفبای منسوخ» دختران عضو کانون تهران به کارگردانی هلن رضایی با شیوه میله‌ای، «کارآگاه در کارآگاه» کار دختران عضو کانون خمین به کارگردانی مرضیه قیومی با شیوه بون‌راکو، نمایش «دم طلایی» کار دختران عضو کانون فومن به کارگردانی بتول آقاجانی به شیوه سایه‌ای و «چوپان دروغگو» کار مربیان کانون کرند به کارگردانی رخساره واحدی و به شیوه بون‌راکو بر روی صحنه می‌رود.

       جشن شاد بچه‌های ارومیه‌ای بعد از ظهر همان روز با اجرای نمایش‌های «چشم‌ چشم دو ابرو» کار دختران عضو کانون اردبیل به کارگردانی مهدیه قلی‌زاده با شیوه دستکشی- خلاقانه، نمایش یک گروه دانش‌آموزی و نمایش «کمد لباس» کار دختران عضو کانون کاشان به کارگردانی سحر رضایی با شیوه بون‌راکو،‌ سایه‌ای در سالن شمس ارومیه کامل خواهد شد.

       کودکان ارومیه‌ای در عین حال در سالن دیگری به نام جوان در این شهر می‌توانند به طور هم‌زمان نمایش‌هایی از جشنواره را تماشا کنند.

       نمایش «آرش و جادوگران تورانی» کار پسران عضو کانون اردبیل به کارگردانی لطیف محسنی با شیوه میله‌ای، نمایش «بالش پر» کار مربیان کانون تبریز به کارگردانی فرزانه بدرپور به شیوه بون‌راکو، سایه‌ای، نمایش «آوای نور» کار دختران عضو کانون تهران به کارگردانی زهرا عظیمی‌ با شیوه سایه‌ای، میله‌ای، دستکشی،‌ «موش کوچولو» کار مربیان کانون قزوین به کارگردانی سارا سیاح به شیوه نخی، «جایزه لک‌لک» کار دختران عضو کانون ارومیه به کارگردانی ناهید ثواب‌جو با شیوه ماوراءبنفش نیز صبح روز 22 آبان در سالن جوان واقع در خیابان پاسداران، روبروی پارک ساحلی الغدیر ارومیه اجرا خواهد شد.

       بعد از ظهر همین روز نیز نمایش‌های «به دنبال خانه» کار پسران عضو کانون ایلام به کارگردانی علیرضا آقایی به شیوه سایه‌ای، نمایش «میهمان آسمانی»‌ کار مربیان کانون اهواز به کارگردانی فروغ افشاریان با شیوه دستکشی، باتومی و نمایش یک گروه دانش‌آموزی در همین سالن به صحنه می‌رود.

       نمایش عروسکی از جمله فعالیت‌های با اهمیت و تأثیرگذاری است که در بیش از 690 مرکز فرهنگی‌، هنری کانون در سراسر ایران به آن توجه ویژه‌ای می‌شود و با استقبال کودکان و نوجوانان روبرو می‌شود.

       این گزارش می‌افزاید برگزاری نمایشگاهی از عروسک‌های نمایشی، روند برگزاری ده دوره از جشنواره و کارگاه‌های عروسک‌سازی از برنامه‌های جنبی جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون است که طی روزهای 21 تا 24 آبان در ارومیه برگزار می‌شود.

       برگزیدگان این رقابت هنری نیز روز 24 آبان طی آیینی معرفی می‌شوند و با اهدا جوایزی از آنان تقدیر خواهد شد.

 

منبع: kanoonparvaresh.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد