نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

مدرس آلمانی در ایران کارگاه آموزش تئاتر برپا می‌کند

مدرس آلمانی در ایران کارگاه آموزش تئاتر برپا می‌کند

    یک مدرس آلمانی تئاتر تجربیات خود را در قالب کارگاهی آموزشی در اختیار مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد.

       به گزارش روابط عمومی کانون، خانم پروفسور کریستل هوفمن در این کارگاه آموزشی که صبح روز 15 آبان در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون آغاز می‌شود تلاش می‌کند با استفاده از بازی‌های سنتی ایرانی و اشعار و ترانه‌های متداول در میان کودکان ایرانی به مربیان بیاموزد که چگونه از این طریق صحنه‌های تئاتر و نمایش را به وجود آورده و به پرورش و تکامل شخصیت کودکان کمک نمایند.

       پروفسور هوفمن که به دعوت مرکز استیج (مؤسسه بین‌المللی تئاتر حرفه‌ای برای کودکان و نوجوانان) ایران به تهران سفر کرده است پیش از برپایی این کارگاه در سفر یک روزه به اصفهان از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که در این شهر برپا شد، بازدید کرد.

       وی فارغ‌التحصیل هنرهای نمایشی از دانشگاه تئاتر لایپزیک در آلمان است و در کارنامه خود سوابقی مانند مسؤولیت بخش آموزش و پرورش مرکز تئاتر کودک فرایبورگ، استاد مؤسسه تئاتر آموزش دانشگاه اوسنابروک و مشاور علمی مرکز هنرهای بصری برلن را به ثبت رسانده است.

       این مدرس تئاتر در دانشگاه‌های آلمان طی روزهای 15 تا 25 آبان از 25 مربی کانون از سراسر کشور خواسته است در این کارگاه با عنوان تعلیم و تربیت از طریق تئاتر با در دست داشتن بازی‌های سنتی و رایج و اشعار کودکانه بچه‌های ایرانی حضور یابند.

       وی به مربیان کانون از طریق روشی سرگرم کننده نه از طریق کلام می‌آموزد که چگونه بتوانند آگاهی کودکان را که مسؤولیت تربیت و پرورش آنها به عهده‌شان گذاشته شده، نسبت به خود و دنیای اطرافشان بالا ببرند و در واقع توانایی درک و برداشت آنها نسبت به جامعه و قدرت تعامل آنها را با انسان‌ها بالا برده و از آنها افرادی با اعتماد به نفس و خودآگاه بسازد.

       کارگاه آموزش خانم هوفمن ساعت 30/8 روز 15 آبان در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله با برپایی یک آیین رسمی آغاز می‌شود و تا روز 25 آبان به استثنای جمعه 19 آبان به کار خود ادامه خواهد داد.

 

منبع : kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد