نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

جذب مربیان تمام وقت هنری، یکی از محورهای گردهم‌آیی

جذب مربیان تمام وقت هنری، یکی از محورهای گردهم‌آیی سراسری کارشناسان کانون در قم

گردهمایی سراسری کارشناسان هنری تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین محورهای خود را به جذب مربیان هنری تمام وقت اختصاص داده است.

به گزارش آفرینش‌های هنری بوشهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این گردهم‌آیی صبح روز 9 دی در قم با طرح موضوع جذب مربیان هنری تمام وقت در کانون آغاز شد و در نخستین روز آن موضوع‌هایی مانند بازنگری شرح وظایف مربیان و کارشناسان هنری و اجرای تئاتر صحنه‌ای توسط اعضا در مراکز فرهنگی، هنری (بایدها و نباید‌ها) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کانون در مراکز فرهنگی، هنری خود در سراسر کشور به منظوربرپایی کارگاه‌های ادبی و هنری از مربیان پاره‌وقت استفاده می‌کند.
در همین حال چند روز پیش مدیرعامل کانون در همایش ارایه‌ی گزارش نه ماهه‌ی معاونت فرهنگی عنوان کرد که استفاده از مربیان تمام وقت در کانون مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد تا از خدمات آنان به ویژه در شهرهای دارای مراکز بیشتر فرهنگی، هنری استفاده شود.
به گفته‌ی حسین موذن مدیر مرکز آفرینش‌های هنری و تئاتر در روز دوم این گردهم‌آیی نیز کمیسیون‌های تخصصی تشکیل خواهد شد و در نهایت عصر روز 10 دی جمع‌بندی این گزارش‌ها به سید صادق رضایی مدیرعامل کانون ارایه خواهد شد.
در مراسم گشایش این گردهم‌آیی محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی کانون تاکید کرد که کانون به دنبال این است که با نزدیک به 40 عنوان فعالیت خود انسان‌هایی متفکر بر اساس  مبانی و ارزش‌های نظام اسلامی پرورش دهد.
وی یادآور شد که این پرورش از راه جریمه و شرطی کردن و زور و پول به دست نمی‌آید بلکه کانون به دنبال پرورش از مسیر فکر است به همین دلیل است که کانون به سمت فعالیت‌های ورزشی و پرورش قوای جسمانی نمی‌رود چرا که علت ایجاد آن و هدف آن در واقع خردورزی و پرورش افکار کودکان و نوجوانان است.
معاون فرهنگی کانون در ادامه به نقش و وظایف کارشناسان هنری در کانون اشاره‌هایی داشت و با تاکید بر این که کانون یک دستگاه تولیدی است نه خدماتی خاطر نشان کرد که برای ما خروجی و بازده مهم است و باید ظرفیت‌های سازمان را نیز برای رسیدن به این بازده مورد ارزیابی قرار دهیم.
آدوسی همچنین انتظارات کانون از کارشناسان خود در استان‌ها را در دو قالب نقش هدایتی و نظارتی تشریح کرد و افزود: هدایت، فرآوری متون، اعضا و مربیان همچنین هدایت در جذب و پایدارسازی، رشد و شکوفایی و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان را شامل می‌شود.
وی در عین حال نظارت بر بازده، افزایش بهره‌وری در بازده، بررسی دلایل بازده‌های کم کیفیت، بازنگری در محتوا و فرآیند تولید و پژوهش در فرآیند محتوی و مهارت را از جمله وظایف کارشناسان کانون در استان‌ها برشمرد.
معاون فرهنگی کانون در ادامه با یادآوری این نکته که کانون با آموزش مخالف نیست بلکه با حافظه محوری مخالف است تصریح کرد که نباید کارگاه‌های هنری را به کلاس تبدیل کنیم و این کارگاه‌ها باید به دنبال نهادینه‌کردن مهارت‌ها باشد.
آدوسی همچنین گفت که شرکت در جشنواره‌های کانون و جشنواره‌های رضوی اختیاری است و در آن هیچ اجباری وجود ندارد اما انتظار داریم که مراکز کانون در سراسر کشور - با توجه به امکانات و شرایط خود - شوراهایی را برای چگونگی شرکت در جشنواره‌ها تشکیل دهند و برای این مهم برنامه‌ریزی کنند.
وی در پایان تاکید کرد که برپایی هر نوع کارگاه هنری شهریه‌ای خارج از ساعات موظف اداری در مراکز کانون خلاف مقررات اداری و قانونی است.
در این گردهم‌آیی محمد مخلصی مدیر کانون استان قم هم ضمن خیر مقدم به میهمانان، به جایگاه قم در تحولات تاریخی و دینی و وجود حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد جمکران و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و به کارشناسان هنری کانون گفت که هنرمندان با لطافت روح و زبان سلیس خود بسیار تاثیرگذارند و حرف‌های آنان به دل می‌نشیند و احساس توام با تعقل هنرمندان باعث پیشرفت جامعه می‌شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد