نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

کودکان آسیب دیده از زلزله را دریابیم

سخنان مدیرعامل کانون در تبریز:

کودکان آسیب دیده از زلزله را دریابیم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی فرهنگی خواست که نسبت به تسکین آلام بچه‌های ساکن مناطق زلزله‌زده توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید صادق رضایی در مراسم روز جهانی کودک که 16 مهر در تبریز برگزار شد، ورود کانون به مبحث امدادرسانی را ورودی هوشمندانه عنوان کرد و گفت: کانون در این واقعه، دست به تجربه نزد بلکه تجربه‌های بیش از 20 سال حضور خود در وقایعی این‌چنینی در قاین، گلستان، آوج حتی افغانستان را به کار گرفت و احساس کردیم که باید کودکان آسیب‌دیده را دریابیم.
مدیرعامل کانون ورود دیگر سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، هنری دولتی و غیر دولتی و همکاری آنان با کانون را در امدادرسانی، اتفاق مبارکی دانست و تاکید کرد: از جمله این سازمان‌ها حوزه‌ی هنری بود که در بخش کودک امکانات خود را در اختیار کانون قرار داد تا از این راه این کمک‌ها به کودکان برسد این هم‌پوشانیِ مخاطبان مشترک، می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌ها، باعث پوشش مناطق و افراد بیشتری شود که جای قدردانی دارد.
وی همچنین گفت بچه‌های تهرانی و دیگر بچه‌های ایرانی هدایایی را به کانون سپرده‌اند و ما این هدایا را تا پایان هفته‌ی ملی کودک در اختیار کودکان زلزله‌زده قرار می‌دهیم.
مدیرعامل کانون با اظهار امیدواری نسبت به استمرار حضور کانون در این مناطق از مسوولان استانداری درخواست کرد که در راه‌اندازی چند کتاب‌خانه‌ی سیار کانون از محل بودجه‌های سال جاری کانون را یاری کنند و برای ساخت مراکز ثابت در برخی از این مناطق نیز بودجه‌هایی را برای سال 1392 پیش‌بینی کنند.
رضایی با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره یک هفته با کانون در 31 استان کشور توضیح داد که هر استان موضوع خاصی را در نظر گرفته است اما بخشی از فعالیت‌های این جشنواره با محوریت کودکان زلزله‌زده برگزار می‌شود.
وی در ابتدای سخنانش به اهمیت کودکان از نگاه دین مبین اسلام و پیامبر گرامی آن پرداخت و گفت به واقع در کشور ما نیازی به برگزاری روز جهانی کودک نیست چرا که هر روز ما روز جهانی کودک است در حالی که جهان غرب به بنیان خانواده به ویژه کودکان کم توجهی کرده است و روزی خواهد رسید که آن‌ها – هم‌چون شاگردی که این آموزه‌ها را از استاد خود فرا گرفته و اکنون به او پشت کرده است - بار دیگر به تعالیم و دستورات اخلاقی دین اسلام رجوع خواهند کرد.
رضایی همچنین تاکید کرد که در ایران کمبودی در حوزه‌ی مباحث نظری و الگوهای عملی کودک نداریم و مراکز کانون هم تلاش می‌کنند با تکیه بر زمان‌های فراغت دانش‌آموزان، جامعه را با اهمیت توجه به دوران کودکی آشنا سازند.
 مدیرعامل کانون در ادامه گفت توجه به 12 میلیون مخاطب کودک ونوجوان نیاز به زیر ساخت‌های مناسب دارد و مسوولان می‌توانند در ایجاد این زیر ساخت‌ها به کانون و مجموعه‌ی نهادهای فعال در این حوزه کمک کنند.
وی همچنین به کمبودهای کانون استان آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و گفت تعداد مجتمع ها و کتاب‌خانه‌های بزرگ کانون در این استان باید دست‌کم به 5 مرکز برسد و توسعه امکانات و ایجاد یک اردوگاه در استان ضروری به نظر می‌رسد.
برنامه‌های هجدهمین جشنواره یک هفته با کانون و هفته ی ملی کودک نیز در مراکز کانون سراسر کشور تا روز 21 مهر ادامه خواهد یافت.

بازدید مدیر عامل کانون از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی
بازدید مدیر عامل کانون از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد