نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

بافت تاریخی و معماری سنتی بوشهر نیازمند توجه شماست

خواسته کودکان و نوجوانان بوشهری در نمایشگاه بافت تاریخی بوشهر از نگاه کودک؛

بافت تاریخی و معماری سنتی بوشهر نیازمند توجه شماست

یکصد کودک و نوجوان بوشهری با شرکت در نمایشگاه «نقاشی و عکس بافت تاریخی بوشهر از نگاه کودک»، خواستار توجه بیشتر مردم و مسئولین به این ابنیه‌های تاریخی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در برنامه‌ای که از سوی آفرینش های هنری استان و با مشارکت مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بوشهر، شرکت عمران و مسکن سازان استان بوشهر و موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان لیان برگزار شد، اعضا کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 1 بوشهر ضمن بازدید از بافت قدیمی بوشهر (بخصوص مناطق معروف چهار محل) با نگاهی متفاوت، بافت قدیمی بوشهر را در قالب هنر عکاسی و نقاشی به تصویر کشیدند.
در آیین تقدیر از اعضا شرکت کننده کانون، جمال سعیدی معاون شرکت عمران و مسکن سازان استان بوشهر ضمن تشکر از اعضا و مربیان کانون در تشریح اهداف برگزاری این برنامه گفت: بدون تردید قشر کودک و نوجوان جامعه به عنوان آینده سازان این مرز و بوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این کار باعث ایجاد یک بستر ذهنی مناسب و بیان آن از طریق فعالیت‌های فرهنگی و هنری خواهد شد.
وی افزود: در راستای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و توانمند سازی سکونت گاه‌های غیر رسمی استان، این شرکت در زمینه‌های مختلف؛ پژوهشی، آموزشی، مطالعاتی، مستند سازی، فرهنگی و هنری، طراحی، اجرایی و بازرگانی فعالیت‌های متعددی انجام داده است.
معاون شرکت عمران و مسکن سازان استان بوشهر بیان کرد: این شرکت در طول 6 سال فعالیت خود، در کنار توجه به مسئله فرهنگ سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، اقدامات موثری جهت احیاء بافت تاریخی این شهر انجام داده است.
عبدالرحمن برزگر از هنرمندان شناخته شده استان و مدیر موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان لیان نیز ضمن تشکر از توجه کودکان و نوجوانان به معماری تاریخی بوشهر گفت: کودکان و نوجوانان دارای اندیشه‌های ژرف و نابی هستند و تصویری که در ذهن آنان نقش می‌بندد نیز به بهترین نحو می‌توان از آن استفاده کرد. ما در این نمایشگاه با بهره گیری از سرزندگی، شادابی و انرژی کودکان، بار دیگر وضعیت بافت تاریخی بوشهر را یادآور شدیم.
برزگر افزود: پس از گذشت سال‌ها، هنوز نیز راه کار مناسبی برای نگهداشت جاذبه‌ها و ابنیه‌های تاریخی شهر به شکلی اصولی و تخصصی اعمال نشده است؛ که می‌طلبد همه دست به دست هم داده و بخشی از هویت تاریخی خود را نجات دهیم.
در ادامه این مراسم نرگس رومینا مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بوشهر نیز گفت: اعضا کودک و نوجوان کانون با استفاده از تکنیک رنگ گواش و پاستل بیش از 30 نقاشی زیبا از بافت قدیمی بوشهر را به تصویر کشیدند. همچنین اعضا خوش ذوق کانون با نگاهی متفاوت بیش از 70 عکس زیبا از این مناطق را به نمایش گذاشتند.
آناهیتا یزدان‌شناس، عضو کودک مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بوشهر نیز به نمایندگی از اعضا کانون بیانیه‌ای را قرائت کرد. در این بیانیه ضمن یادآوری وضعیت نامناسب بافت تاریخی بوشهر و مشکلات فرهنگی و اجتماعی موجود این منطقه، از مردم و مسئولین خواسته شده تا برای جلوگیری از زوال و نابودی این پشتوانه فرهنگی و نشانه عظمت استان بوشهر از هیچ کوششی دریغ نکنند.
در پایان این مراسم پس از تقدیر از شرکت کنندگان، نمایشگاه نقاشی و عکس بافت قدیمی بوشهر از نگاه کودک افتتاح شد.
این نمایشگاه تا 17 تیرماه در محل مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بوشهر، بعد از بیمارستان فاطمه زهرا (س) برپا خواهد بود.
لازم به ذکر است؛ طی فصل تابستان، اعضا کودک و نوجوان مرکز شماره 2 بوشهر نیز نمایشگاهی از آثار نقاشی و عکاسی خود از بافت قدیمی بوشهر را برپا خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد