نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

نخستین جلسه دومین جشنواره استانی پویانمایی موج تشکیل شد

مشارکت دادگستری و ستاد احیاء استان بوشهر در برگزاری دومین جشنواره استانی پویانمایی موج

    امسال دومین جشنوار استانی پویانمایی موج در حالی برگزار خواهد شد که دادگستری و ستاد احیا استان بوشهر نیز در برگزاری آن با کانون مشارکت خواهند داشت.

    به گزارش روابط عمومی کانون؛ زکیه امیر پور مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ضمن بیان این مطلب افزود: طی نشست مشترکی که با آقایان حجت‌الاسلام محمد رضوانی جانشین دبیر و مسوول دفتر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر و سید احمد رضا فرهی معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر و همچنین و آقای عبدالرحمن برزگر مدیر موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان لیان بوشهر داشتیم، همگی این عزیزان آمادگی خود را برای مشارکت در برگزاری دومین جشنواره پویانمایی در بوشهر اعلام کردند.

    زکیه امیر پور با تاکید بر موضوعات قصص قرآنی و احادیث متواتر، بهره‌گیری از قالب پویانمایی برای انتقال مفاهیم تربیتی و اخلاقی را سودمند دانست و افزود: کشورهای استعمارگر با درک قدرت تاثیر‌گذاری این هنر بر روی مخاطبان خود در کشورهای جهان سوم و بخصوص اسلامی بخشی از برنامه تهاجم فرهنگی خود را به پویانمایی اختصاص داده‌اند.

    مدیر کانون استان بوشهر در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره نیز گفت: برخلاف تصور برخی از دوستان هدف کانون در پرداختن به این مسئله تولید انیماتورهای حرفه‌ای نیست، بلکه مهم‌ترین هدف ما تشویق بچه‌ها به تفکر بیشتر و نگاه عمیق‌تر به دنیای اطراف خود و همچنین ارتقاء سطح توان هنری، پرورش خلاقیت و شناسایی استعدادهای آنان و هدایت و تشویق این عزیزان برای قرار گرفتن در مسیر درست است.

  حجت‌الاسلام محمد رضوانی جانشین دبیر و مسوول دفتر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر نیز ضمن تاکید بر اهمیت کار ریشه‌ای در احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان داشت: آشنایی کودکان و نوجوانان با این فریضه الهی می تواند تاثیر بسیار خوبی در نهادینه شدن آن در جامعه داشته باشد.

    مسوول دفتر ستاد احیا استان با حمایت از برگزاری این جشنواره افزود: ستاد احیا استان تاکنون با موضوعات مختلف هنری به مسئله امر به معروف و نهی از منکر پرداخته و ان شا ا... برای نخستین بار در قالب هنر پویانمایی نیز به این مسئله می‌پردازیم.

    در ادامه این نشست سید احمد رضا فرهی معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر با مهم دانستن فعالیت‌های کانون، یکی از بهترین خاطرات دوران کودکی خود را عضویت در کتابخانه کانون دانست و گفت: بدون تردید یکی از راه‌های پیشگیری از وقوع جرم در جامعه پرداختن به مسئله آموزش قشر کودک و نوجوان جامعه است که در دراز مدت نتایج مطلوبی را در بر خواهد داشت.

   وی در پایان از آمادگی حوزه حفاظت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان برای مشارکت در این برنامه خبر داد و افزود: امیدواریم با تدوین شیوه‌نامه‌ای میزان مشارکت و اهداف مورد نظر هر دستگاه لحاظ شود.

    سپس عبدالرحمن برزگر مدیر موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان لیان بوشهر که سال گذشته یکی از حامیان اصلی برگزاری این جشنواره در کانون بود، گفت: کودک و نوجوان امروز با کودک و نوجوان گذشته تفاوت دارد، کودک و نوجوان امروز به دنبال نوآوری و خلاقیت است و دیگر نمی‌توان تنها با استفاده کتاب پیام خود را انتقال داد، بلکه ما باید هر روز نسبت به روز قبل حرف نو و جدیدی داشته باشیم.

    برزگر با تشکر از آقایان رضوانی و فرهی خواستار مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در برگزاری این برنامه شد.

    در ابتدای این نشست محمدعلی یزدان شناس کارشناس هنری استان و دبیر جشنواره پویانمایی موج پس از ارائه گزارشی از جشنواره سال گذشته گفت: طی سال گذشته جمعاً 37 اثر در دو بخش کودک و نوجوان و مربیان کانون با حداقل امکانات توانستند به جشنواره راه یابند.

   یزدان شناس یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این جشنواره را شناسایی چهره‌های جدید پویانمایی و معرفی آنان به جامعه دانست و افزود: در فرایند تولید یک فیلم پویانمایی توسط اعضا، مربیان کانون در کنار اعضا کودک و نوجوان ناظر کار خواهند بود.

   کارشناس هنری کانون تصریح کرد: برگزیدگان این جشنواره به جشنواره بین المللی فیلم کودکان برای کودکان «قاصدک» نیز معرفی خواهند شد.

    شایان ذکر است طی برگزاری اولین جشنواره استانی پویانمایی موج، روزانه صدها کودک و نوجوان در سراسر استان فیلم‌های دوستان خود را تماشا کردند. همچنین در این جشنواره آقایان وجیه الله فرد مقدم از کارگردانان با سابقه کشور و علیرضا اوجی عضو با سابقه و جوان کانون کار داوری آثار را بر عهده داشتند.

نظرات 2 + ارسال نظر
یک شاکی دوشنبه 6 تیر 1390 ساعت 12:56

سلام واقعا" که دلتون خوشه . چطور با یک کامپیوتر فکستنی که کانونتون داره بچه ام رو بفرستم تا فیلم بسازه . اون هم مربیتون که هر روز امروز و فردا میکنه که کلاسش تشکیل میشه ُ‌یک روز میگه کامپیوتر خوابه و ....نشسته و فقط میگه بسازید . با حرف که چیزی درست نمیشه . همش میگین کامپیوتر نداریم ...آقا ندارین اینقدر آدم دور خودتون جمع نکنید . تو عصر تکنولوژی هنوز دم از نداری میزنین . ما که از خیرش گذشتیم . فقط شعار میدین . هر وقت که مسابقه دارین دو تا بچه رو خبر میدین 4 تا عکس میگیرین، میگین فیلم تولید کردن . این با شعارهایی که میدین دور از همه . بابا جمعش کنید...[عصبانی][گریه] ... این کلاسها مال گروه خاصیه . اگه مال همه بود امکاناتش رو واسه همه مهیا میکردین . اصلا" گفتن این حرفها به شما چه فایده ای داره . شما که باز هم کار خودتون میکنید

با سلام
ژیشنهاد ودرخواست حضرت عالی به دبیرخانهی جشنواره منعکس گردید اما تا کنون عکسی به دست ما نرسانده اند

اسامی گروه های استان بوشهر ۵ به دست ما رسید چرا که فایل مربوطه باز نمیشد
در جریان هستید که کارهای روتین واحد های کارشناسی یک طرف و جشنواره ها هم یک طرف و دست تنهاسس هم یک طرف...............
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
بسیار از شما و اظهار لطفتان ممنون
مجدد به دبیرخانه این نکته یاداوری خواهد شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد