نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

مدیرعامل کانون در بوشهر خبرداد

مدیرعامل کانون در بوشهر خبرداد

تدارک 40 برنامه، 80 فیلم و 90 کتاب برای تابستان کودکان و نوجوانان ایرانی

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان امسال با اجرای نزدیک به 40 برنامه‌‌ی ویژه رونق بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون، سید صادق رضایی رییس هیات مدیره و مدیر عامل کانون در بوشهر با اعلام این خبر توضیح داد که حدود 12 درصد از کودکان و نوجوانان ایرانی به نحوی از فعالیت‌ها و تولیدات کانون در سراسر کشور استفاده می‌کنند.
وی که در حاشیه‌ی مراسم معارفه‌ی مدیر جدید کانون استان بوشهر به سوال‌های خبرنگاران رسانه‌های جمعی پاسخ می‌داد در عین حال وعده کرد که سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌های کانون به صورت انبوه در اختیار مراکز کانون سراسر کشور قرار می گیرد و بچه‌ها در تابستان امسال می توانند با این سرگرمی ها بازی کنند یا آن را مانند کتاب به امانت ببرند.
اجرای طرح ارسال 90 عنوان رمان برای 90 روز نوجوانان ایرانی در تابستان از دیگر خبرهایی بود که رضایی در جمع خبرنگاران اعلام کرد و گفت طرح انتشار این کتاب‌ها مراحل پایانی خود را می گذراند و مخاطبان کانون در قالب این طرح هر روز کتاب جدیدی را دریافت و مطالعه می‌کنند‌.
وی همچنین از اجرای برنامه‌ی نمایش 80 فیلم برای 80 روز تابستان در 800 سینمای بزرگ و کوچک مراکز کانون سراسر کشور خبر داد.
مدیر عامل کانون در لابلای سخنانش به برگزاری چهاردهمین جشنواره دوسالانه نمایش عروسکی به میزبانی استان آذربایجان شرقی در تابستان امسال اشاره کرد و افزود: برگزیدگان جشنواره‌های نمایش عروسکی در سطح شهرستان‌ها، استان‌ها و مناطق ـ که به شش منطقه تقسیم شده‌اند ـ به این جشنواره راه خواهند یافت.
برگزاری 5 اردوی ویژه اعضای فعال مراکز کانون در چالوس و آمادگی کانون برای چاپ و حمایت از آثار قابل قبول نویسندگان استانی اعم از شعر، قصه، داستان و رمان از دیگر خبرهایی بود که مدیر عامل کانون به آن اشاره کرد.
سید صادق رضایی در ادامه بار دیگر بر تولید عروسک‌های ایرانی در داخل کشور تاکید کرد و یادآور شد که واردات عروسک‌های دارا و سارا از چین علاوه بر بالابودن قیمت مشکلاتی را نیز برای تامین این عروسک‌ها به وجود می‌آورد در حالی که عروسک عمو نوروز به دلیل این که تولید داخل است مشکلات عروسک دارا و سارا را ندارد و برای تولید انبوه نیز مشکلی نداریم.
مدیر عامل کانون اظهار امیدواری کرد با تولید انبوه این عروسک در کنار انتشار کتاب و محصولات جنبی اقدام خوبی برای خدمت به کودکان ونوجوانان انجام شده باشد.
بخش دیگر سخنان مدیر عامل کانون به اقداماتی اختصاص داشت که کانون برای کودکان و نوجوانان ساکن در استان بوشهر در نظر گرفته است.
رضایی توسعه فعالیت‌های کانون در مناطق روستایی استان بوشهر را ضروری دانست و گفت: تعداد کتاب‌خانه‌های سیار روستایی در استان بوشهر کم است و باید به ازای 300 روستا 10 کتابخانه وجود داشته باشد که هم اینک تنها دو کتاب‌خانه سیار روستایی فعال است و این نوید را می‌دهیم که در سریع‌ترین زمان، سه کتابخانه سیار روستایی در استان راه‌اندازی شود.
وی وعده کرد تعداد مراکز فعال کانون در استان بوشهر تا پایان برنامه‌ی پنجم توسعه از 16 مرکز به 20 مرکز افزایش یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد