نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

ایجاد موزه ای دایمی برای عروسک های اقوام ایرانی در تهران

موزه ای دایمی برای عروسک های اقوام ایرانی

در تهران ایجاد می شود
موزه ای دایمی برای عروسک های اقوام ایرانی

عروسک نماد فرهنگ،هنر و تمدن هر  کشوری است و آداب و رسوم اقوام و تیره های قومی مختلف در میان همه ملل را از طریق عروسک های آنان  بهتر می توان شناخت.

          به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن چینی فروشان مدیر عامل کانون  در مراسم پایانی دهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی، هنری کانون در ارومیه ضمن بیان این مطلب از جمع آوری بیش از یکصد عروسک ملی و بومی اقوام مختلف ایرانی برای ایجاد یک موزه دائمی عروسک ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد از این طریق بتوان برنامه هایی را برای معرفی ایران به کودکان و نوجوانان تدارک دید.

          وی در این آیین که روز 24 آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارومیه و با حضور تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان و مسولان استان آذر بایجان غربی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت و نقش تاثیر گذار عروسک در تربیت و آموزش کودکان افزود:در مسایل تربیتی تنها نظریه پردازی اهمیت ندارد و گاه  نظریه های بسیار خوبی مطرح می شود که به دلیل  کم توجهی به یافتن شیوه های عملی هرگز به نتیجه نمی رسد و در حالی که شیوه هایی همچون نمایش عروسکی به دلیل همراه بودن با مجموعه ای از عوامل و اجرای زنده و نفس به نفس به طور معمول از تاثیر تربیتی بالایی برخوردار است.

          چینی فروشان سپس به طرح این سوال پرداخت که چرا نظام آموزشی ما این شیوه تاثیر گذار را دست کم گرفته است و از آن برای انتقال مفاهیم مورد نظر به کودکان در زمینه های آموزشی، علمی و تربیتی بهره نمی گیرد؟

          رئیس هیات مدیره و مدیر عامل کانون تاکید کرد:در مدارس و دبستان های ما می توان با کمترین امکانات و به کار بردن کمی ذوق و سلیقه کلاس های آموزش علوم و ریاضی را هم در فضایی نشاط انگیز برای کودکان با نمایش عروسکی برگزار کرد.

          وی عروسک را بازتابی از واقعیت و شخصیت کودکان دانست که همچون موجودی زنده بازی می کند، بزرگ می شود و به پیری می رسد و بچه ها به خصوص دخترها با آن ارتباطی ماندگار و تاثیر گذار برقرار می کنند و همین باعث شده است که عروسک در همه جای جهان به یکی از پر فروش ترین اسباب بازی ها تبدیل شود.

          چینی فروشان با اشاره به سالی که در آن قرار داریم و به نام پیامبر اعظم نام گذاری شده است از کوتاهی در خلق آثار هنری و ادبی پیرامون شخصیت و زندگی آن بزرگوار انتقاد  و تصریح کرد:هر مسلمانی وظیفه دارد به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد و به طور حتم داستان هایی وجود دارد که می توان آن را به نمایش تبدیل کرد.

          این گزارش می افزاید در مراسم پایانی جشنواره نمایش عروسکی- که در آن 23 گروه از اعضاء و مربیان کانون و 5 گروه دانش آموزی استان آذربایجان غربی طی روزهای 21 لغایت 24 آبان در ارومیه با یکدیگر به رقابت پرداختند-  همچنین با اهداء جوایزی از برترین آثار نمایشی تقدیر شد.

در این آیین جواد جهانگیر زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی گفت:نمایش دغدغه ها و تجربه های زندگی انسان امروزی را با تمام خوشی ها ، تلخکامی ها، جنگ ها و صلح ها به نمایش می گذارد و نمایشگر واقعیت های رندگی آدمی است.

          وی آرزو کرد که سیاستمداران امروز در جهان کاش به این موضوع پی ببرند که صلح زیباست، عشق پرستیدنی است و دوستی ها امکان پایداری دارد همان گونه که در جهان کودکی میتوان آن را به عینه دید.

          فریدون سید مصطفوی مدیر کانون استان آذربایجان غربی نیز در ابتدای این آیین با ارایه گزارشی از روند برگزاری جشنواره، استقبال بچه های ارومیه از این رقابت هنری را خوب توصیف کرد و گفت: طی این 4 روز بیش از 2 هزار نفر  به تماشای نمایش ها نشستند و آثار شرکت داده شده نیز از کیفیت مناسبی برخوردار بود.

گفتنی است دوازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون در ارومیه روز 24 آبان  به کار خود پایان داد.

 

منبع : kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد